اختصاص ردیف بودجه برای اقدام متقابل با آمریکایی‌ها

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 اردیبهشت) قوه مقننه و در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا با تصویب  ماده 10 این طرح  با 172 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 10 این طرح؛ سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است منابع مورد نیاز برای اجرای این قانون را سالانه در بودجه سنواتی دستگاه‌های مجری این قانون پیش بینی و تخصیص صددرصد (100٪) را صادر نماید.

همچنین نمایندگان ماده 11 این طرح را با 180 رأی موافق، یک رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده 11 نیز آمده است؛ دولت و کلیه دستگاههای مشمول این قانون موظف هستند هر چهار ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

در ادامه وکلای مردم در مجلس ماده 12 این طرح را با169 رأی موافق، 6 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

در ماده 12 این طرح نیز آمده است؛ وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های اطلاعاتی موظفند اسامی کسانی که در این تصمیم مشارکت داشته‌اند، شناسایی و به قوه قضائیه معرفی نمایند تا اقدام قانونی مقتضی به عمل آید.

نمایندگان در ادامه به بررسی ماده 13 طرح مذکور پرداختند و آن را با 169 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 13؛ کلیه تکالیف مرتبط با نیروهای مسلح مقرر در این قانون بر اساس تدابیر فرماندهی کل قوا قابل اجراء می‌باشد.

در نهایت بهارستان نشینان با 176 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن در ماده 14 طرح مذکور تاکید کردند که این قانون از زمان تصویب، اجرا شود.