عراق هرگز از حمایت ایران دست نخواهد کشید

«فاضل فتلاوی» ­یکی از نمایندگان فراکسیون «صادقون» در مجلس عراق با تأکید بر اینکه ایران یک متحد راهبردی برای عراق محسوب می‌شود اعلام کرد ایران در بدترین شرایط دست از حمایت از عراق برنداشت و عراقی‌ها نیز از حمایت ایرانی‌ها دست نکشیده اند و هرگز هم دست نخواهند کشید.

فاضل فتلاوی از دولت عراق خواست به تصمیمات آمریکا علیه ایران پایبند نباشد و فقط بر اساس منافع بغداد عمل کند.

فتلاوی افزود: واشنگتن وکیل و وصیّ عراق نیست و تصمیماتش مبنی بر تمدید نکردن معافیت برخی کشور‌ها از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ارتباطی به ما ندارد و ما ملزم به اجرای آن نیستیم.

این عضو فراکسیون صادقون تصریح کرد عراق، کشوری دارای حاکمیت است و فقط به خاطر منافع خودش تلاش می‌کند نه منافع واشنگتن و متحدانش، از همین رو عراق بخشی از سیاست محوربندی‌ها نخواهد بود.

فتلاوی تأکید کرد: منافع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عراق تنها معیاری است که در راستای آن عمل خواهیم کرد و معتقدیم دنباله‌روی از سیاست‌های نسنجیده آمریکا و گرایش‌های خصمانه‌اش برای عراق غیر از تروریسم، ویرانی و منزوی شدن در جهان فایده‌ای ندارد و این چیزی است که در هیچ حالت و شرایطی آن را قبول نخواهیم کرد.

کاخ‌سفید روز گذشته اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت‌های نفتی اعطا شده به برخی از کشور‌ها را برای تجارت با ایران تمدید نکند.