ترقی: احزاب جایگاه مناسبی در رشد مشارکت سیاسی مردم ندارند

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه برخی از نقدهای احزاب به دولت جناحی است اظهار کرد: برخی احزاب انتقادات و موضع گیری تخریبی دارند و جهت کمک و مساعدت ندارند. مقام معظم رهبری مرز نقد و تخریب را مشخص کرده اند و استناد به فرمایشات ایشان در این خصوص ضروریست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به قانون احزاب نیز اشاره کرد و گفت: دولت با احزاب بازی بازی می کند، احزاب جایگاه مطلوب و مناسبی در رشد مشارکت سیاسی مردم و حکمرانی خوب کشور ندارند. به همین خاطر احزاب نمی توانند در مسیر واقعی حزب و تحزب گام بردارند. به نظر می‌رسد باید در قانون احزاب تغییراتی حاصل شود و بر اساس این تغییرات دولتها خودشان را نسبت به تغییرات و اجرای پیشنهادات ملزم بدانند.

وی در خصوص رونق تولید توسط صادرات نیز اظهار داشت: یکی از راه‌های رونق تولید در کشور فراهم کردن زمینه صادرات به کشورهای همسایه است، البته در ظاهر این امر ساده است اما نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری است. ما ظرفیت بسیارعظیمی ازمصرف‌کنندگان در کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، ترکمنستان، ترکیه و پاکستان داریم که حدود ۲۰۰ میلیون مصرف کننده می باشد، با توجه به مرزهایی که ما با این کشورها داریم، تبادل کالا از طریق مرزها بسیار ساده و راحت می تواند انجام شود.

ترقی در ادامه به تبیین تولید طبق نیاز مصرف کننده خارجی در صادرات پرداخت و گفت: اگر ما تولید را متناسب با نیاز کشورهای همسایه داشته باشیم و با ساماندهی، موانع صادرات به این کشورها برطرف شود، امکان افزایش تولید در کشورمان برای کشورهای همسایه به چند برابر وجود دارد و با وجود بالا بردن کیفیت و متناسب سازی کالا با نیازهای همسایگان رونق تولید در کشور ایجاد می گردد.

این فعال سیاسی کشور در ادامه گفتگو با برنامه از نزدیک رادیو جوان به انتخاب نمایندگان مجلس در سطح استان اشاره کرد واظهار داشت: اگر در انتخاب نمایندگان به صورت استانی عمل کنیم در درجه اول باید افرادی مطرح بشوند که از جایگاه و پایگاه استانی بیشتری برخوردارند. نمایندگان فعلی روی آنتن هستند و نقطه نظراتشان در خبرهای استانی عمدتا در اختیار مردم قرار می گیرد اما اگر قرار باشد افراد متخصصی با توانمندی بالاتر وارد صحنه انتخابات شوند، چون مطرح و رسانه ای نیستند، درمدت زمان محدود انتخابات امکان اینکه بتوانند با نامزدهای فعلی رقابت کنند را ندارند مگر اینکه هزینه سنگینی برای تبلیغ خودشان متحمل شوند.