پیچیدگی شرایط بین‌الملل پاسخ‌های پیچیده‌تری می طلبد

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت با بیان اینکه با پیچیده شدن شرایط بین الملل باید پاسخ های پیچیده تری هم داد عنوان کرد: «این امر مانع از حرکت های انقلابی و آرمان خواهانه نیست و برای رسیدن به آرمان ها باید مسیر درست را انتخاب کنیم که این جز اصول انقلاب ماست.
محمد صالح مفتاح در گفت وگو با خبرنگار رسالت با تاکید بر اهمیت مبارزه با نظام سلطه اظهار کرد: «اگر تاریخ دخالت های غرب در سایر کشور یا اولویت‌های نظام سلطه در کشورها را بررسی کنیم درخواهیم یافت که آمریکا دیگر به شیوه سابق عمل نمی‌کند و این امر در تفاوت‌های رفتاری ترامپ نسبت به روسای جمهوری آمریکا ، بیانگر همین موضوع است. همچنین دولت های اروپایی نیز رفتارهای متفاوتی را از خود نشان داده اند که حتما پاسخ های متفاوتی هم می‌طلبد.»
عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت تصریح کرد: «جریان انقلابی اگر بخواهد متناسب با این رفتارها عمل کند، برای پیگیری آرمان ها باید در رفتارهای خود خلاقیتی به خرج دهد تا بتواند. همواره به «چرایی» توجه کرده ایم نه به «چگونگی» یک آسیب، بنابراین لازم است در بخشی از جریان انقلاب از چرایی عبور کرده و به چگونگی برسیم.»
مفتاح با بیان اینکه «با پیچیده شدن شرایط بین الملل باید پاسخ های پیچیده تری هم داد» عنوان کرد: «این امر مانع از حرکت های انقلابی و آرمان خواهانه نیست و برای رسیدن به آرمان ها باید مسیر درست را انتخاب کنیم این جز اصول انقلاب ماست. باید مصلحت های واقعی را در این فرایندها مشخص کنیم تا به پاسخ صحیح برسیم.»
وی افزود:« نمی توانیم در موضوعاتی شبیه FATF با پاسخ هایکاملا صفر و یک که فقط به بخشی از دغدغه ها می پردازد برخورد کنیم. اگر به عنوان یک جریان انقلابی پاسخ‌مان این است که FATF برای کشورمان یک آسیب محسوب می شود و
می تواند به مبادی اطلاعاتی کشور دسترسی پیدا کند، در شرایطی که دچار تحریم هستیم این دغدغه درستی است، اما باید برای این هم پاسخ داشته باشیم که اگر به این ساز و کارها هم نپیوندیم سازو کار جایگزین برای ما چیست و اگر در نهایت پاسخمان این است که باید به FATF و درخواست های آن پاسخ مثبت دهیم آیا برای بعد از آن هم فکری کرده ایم؟»
مفتاح با اشاره به تحریم سپاه توسط آمریکا خاطر نشان کرد: «قبلا بخش برون مرزی سپاه تحریم بود و امروز شاهد آن هستیم که کل سپاه پاسداران تحریم شده است آیا نظام مالی ما می تواند در برابر خواست ایالات متحده مقاومت کند ؟ آیا می تواند بعد از این تضمین کند که دچار تحریم نمی‌شویم؟ برای این موارد باید پاسخ‌هایی داشته باشیم که علاوه بر حفظ آرمان های خود بتوانیم مشکلات را حل کنیم والا در شرایطی که کشور قرار دارد و دخالت و حضور آمریکایی‌ها در سازوکارهایی مثل FATF بسیار پررنگ است جریان انقلابی باید با ملاحظات بیشتری تصمیم‌گیری کند.»
عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت به تجربه سایر کشورها در اینباره اشاره کرد و گفت: « با توجه به اینکه گروه های تروریستی در پاکستان زیاد هستند، اما هیچ وقت دچار تحریم نشده اند یا جز لیست سیاه FATF قرار نگرفته‌اند
باید بررسی کردکه آنها چه اقداماتی را در این راستا انجام داده اند. همچنین می‌توان گفت در تامین مالی تروریسم در این کشور اتفاقات مهمی درحال رخ دادن است، یا در بسیاری از کشورها پولشویی وجود دارد حتی بیشتر از ایران این نشان دهنده این است که پاسخ هایی را بعد از پیوستن یا نپیوستن باید به خود بدهیم تا بتوانیم کشور را در مسیر درستی هدایت کنیم.»