تلاش ترامپ برای وارد کردن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی مانور تبلیغاتی برای انتخابات است

محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل منطقه ، با اشاره به برگزاری انتخابات در سرزمین‌ها اشغالی و احتمال پیروزی نتانیاهو با توجه به اقدامات ترامپ در خصوص جولان و موضع گیری تند او علیه سپاه پاسداران، اظهار کرد:دو اقدام اخیر دونالد ترامپ یعنی به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه جولان و تلاش برای وارد کردن نام سپاه در کنار گروه‌های تروریستی، بیشتر یک مانور تبلیغاتی برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است و ربطی به پیروزی نتانیاهو ندارد.

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: افکار عمومی رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند که هرکس در آمریکا به قدرت برسد مواضع ضد ایرانی دارد و  در نتیجه اقدامات اخیر ترامپ امتیازی برای نتانیاهو و همفکرانش محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: رای دهندگان تل آویو عمدتا با اتکا بر پارامترهای داخلی نظیر تامین امنیت رای می دهند یعنی جایی که نتانیاهو به شکل ناکارآمدی ظاهر شده است.

کوشکی گفت: عملکرد منفی نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی و مورد هدف قرار گرفتن تل آویو بی کفایتی نتانیاهو را برای حفظ امنیت مورد تایید قرار داد.

وی اضافه کرد:در تاریخ رژیم صهیونیستی از ابتدا تا کنون هیچ وقت هیچ حزبی  نتوانسته اکثریت قابل توجهی را به دست بیاورد  و کابینه ها همه ائتلافی بوده است.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه  ممکن است  نتانیاهو به شکلی ائتلافی در سبد رایی محدود با سایر احزاب ائتلاف کند، تاکید کرد:اگر او  در انتخابات آتی تل آویو پیروز شود این امر ناشی از یک ائتلاف میان حزبی و نه پیروزی قاطع خواهد بود.

کوشکی تصریح کرد: علاوه بر مسئله امنیت نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در زمینه اقتصادی نیز عملکرد خوبی را نداشته است لذا مخالفان جدی را  را در داخل سرزمین های اشغالی دارد.