چرا استانی‌شدن انتخابات مجلس به شورای نگهبان ارسال نشده است؟

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای استانی شدن انتخابات پارلمان، نسبت به ارسال نشدن این مصوبه از سوی مجلس به شورای نگهبان انتقاد کرد و گفت: مصوبه مجلس برای اصلاح موادی از قانون انتخابات در روز سه‌شنبه هفته گذشته (دوم اردیبهشت) در مجلس پایان یافته، اما هنوز این مصوبه از سوی معاونت قوانین، به شورای نگهبان ارسال نشده است.

وی افزود: پنج روز از اتمام رسیدگی به طرح استانی شدن انتخابات مجلس در صحن پارلمان می‌گذرد، اما نمی‌دانم چرا این مصوبه از سوی مجلس به شورای نگهبان ارسال نشده است که این مسئله جای بحث و توضیح دارد؛ متأسفانه ما هم از این موضوع بی‌اطلاع هستیم، نمی‌‌دانم چرا معاونت قوانین به وظیفه‌اش برای ارسال این مصوبه عمل نکرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: نمی‌خواهم درباره تعلل معاونت قوانین مجلس برای ارسال نکردن طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به شورای نگهبان، قضاوت کنم، اما به هر حال این تأخیر معنادار است.

قاضی‌زاده‌هاشمی، تأخیر در ارسال مصوبه پارلمان برای استانی شدن انتخابات مجلس به شورای نگهبان را، موجب تأخیر در اجرای آن دانست و اظهار داشت: این تأخیر ممکن است به این منجر شود که شورای نگهبان هم اعلام کند که اجرای این طرح، در این دوره قابلیت اجرا نداشته باشد؛ البته عده‌ای از دوستان، هم در بیرون از مجلس و هم در داخل مجلس، مخالف این طرح بودند و از ابزارهای مختلف برای جلوگیری از تصویب آن استفاده می‌کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم معاونت قوانین مجلس هرچه زودتر مصوبه مجلس درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس را به شورای نگهبان ارسال کند.