نعیم قاسم: به روابط خوب با ایران افتخار می‌کنیم

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی با مسئولان رده های میانی حزب الله در بیروت گفت: بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود تنها راه خلاص شدن از مشکل اسرائیل است. هر راه حلی غیر از این، وقت کشی است. همه ادعاها مبنی بر وجود سازش و صلح، تلاش استکبار جهانی برای تثبیت اسرائیل است.

وی به گزینه مقاومت در برابر رژیم اسرائیل و پیروزیهای مقاومت در لبنان و فلسطین و همه کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: مقاومت معادله منطقه را تغییر داد. ما از مرحله تسلیم به مرحله عزت و قدرت و آزادسازی سرزمین در سایه مقاومت رسیدیم.

شیخ نعیم قاسم افزود: مقاومت تغییری راهبردی در گزینه های منطقه ایجاد کرد. همه اینها به یاری قدرت و اراده ما حاصل شد. غرب و آمریکا و جهان همواره می خواهند که ما قدرت نداشته و ضعیف باشیم تا بر سرنوشت ما حاکم شوند. وقتی قوی هستیم بر سرنوشت و آینده نسل های خودمان حاکم می باشیم.

وی افزود: نمی توان به قدرت های بزرگ دل بست زیرا آنها از اسرائیل جانبداری می کنند. این قدرت ها وقتی از راه حل حرف می زنند، به ما دروغ می گویند. قدرت های بزرگ دروغ می گویند که می خواهند حق را به صاحب آن بازگردانند زیر آنها از اسرائیل و جنایت ها و اشغالگری این رژیم جانبداری می کنند.

وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای آمریکا به محور مقاومت و کشورهای مخالف سلطه گری آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: اکنون فشارهای آمریکا بر ما و ایران و کل محور مقاومت اعمال می شود. حتی کشورهای دیگری نظیر ونزوئلا نیز که با آمریکا و سیاست هایش مخالف هستند، زیر فشار قرار داردند. ما این تحریم ها را بخشی لاینفک از منفعت اسرائیل می دانیم. باید با این تحریم ها و فشارها مقابله کنیم و می توانیم این مقابله را انجام داده و در آن پیروز شویم.

به گفته شیخ نعیم قاسم، عربستان با حاکمان کنونی خود ابراز اجرایی و مالی جهت خدمت به پروژه اسرائیل است. رژیم سعودی 27 نفر از جمله 34 نفر از اهالی منطقه الشرقیه و الاحساء و قطیف در عربستان را اعلام کرد. این اعدام ها فقط به خاطر مخالفت (آنها) با نظرات (رژیم سعودی) انجام شد. این بدان معنا است که رژیم سعودی نمی پذیرد که کسی بگوید که اصلاح پذیر نیست یا بگوید که این رژیم در یمن و در حق فلسطینی ها جرم و جنایت مرتکب می شود و یا با دخالت در سوریه برای ویران کردن این کشور جرم و جنایت می شود.

وی افزود: عربستان با عملکرد خود در مشت اسرائیل است زیرا بخشی لاینفک از "معامله قرن" به شمار می رود. مقدمه این معامله نیز عادی سازی و لغو حقوق فلسطینی ها است که عربستان سعودی و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آن را انجام می دهند. این کشورها هستند که هزینه مهمات و سلاح هایی را که منطقه و اقتصاد آن را ویران و ملت ها را به قتل می رساند، تامین می کنند تا اسرائیل قویتر باقی بماند.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: آنچه در منطقه در جریان است، پروژه ای به نفع عربستان نیست بلکه پروژه ای به نفع آمریکا است. عربستان کوچکتر از آن است که بتواند آمریکا را برای منافع خود مدیریت کند. این آمریکا است که از عربستان برای منابع خود بهره برداری می کند و نمی دانیم که وقت آن کی فرا خواهد رسید که عربستان به وبال گردن دولت آمریکا تبدیل شود و در نتیجه، آمریکا از حمایت از این کشور دست بردارد؛ همانطور که آمریکا این کار را در قبال دیگر حکام انجام داد.

شیخ نعیم قاسم گفت: ما افتخار می کنیم که روابط خوبی با ایران داریم. ما با ایران محور واحدی هستیم. ما محور مقاومت هستیم. حیات مقاومت در منطقه به یاری ایران است. همه ملت های منطقه و مقاومت مدیون ایران هستند زیرا این ایران بود که روحیه مقاومت را در بین ملت های منطقه دمید. امام خمینی (ره) رژیم شاه را به نفع استقلال منطقه و تقویت راههای آزادسازی آن سرنگون کرد. این دستاوری عظیم است. با ایران اسلامی چهره منطقه تغییر کرد و منطقه درحال بازیابی قدرت خود است.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به حامیان دروغین منافع ملت های منطقه گفت: امروز ما با دو محور روبرو هستیم. محور ایران و محور عربستان. کسی که با اسرائیل مقابله می کند، به این معنا است که باید با ایران همکاری کند. کسی که با ایران مقابله می کند، به این معنا است که پروژه اسرائیل را در دستور کار خود قرار داده است. این دو پروژه با هم نمی گنجند. گمراه کردن مردم کافی است. کسی که می گوید از وحدت مسلمانان حمایت می کند، پس چرا با ایران نیست؟ کسی که می گوید از مسئله فلسطین حمایت می کند، پس چرا از مقاومت حمایت نمی کند؟ کسی که می گوید مخالف دنباله روی از غرب است، پس چرا کشورهای منطقه از یمن گرفته تا لیبی و کشورهای دیگر را ویران می کند؟ اینها سولاتی است که باید به آن پاسخ داده شود.