مردم به شایعات در خصوص بنزین و قیمت‌ها توجه نکنند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بیست و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جلسه امروز با موضوع آخرین وضعیت تنظیم بازار برگزار شد.

وزیر کشور افزود: در حوزه عملیات روانی به ویژه در حوزه سوخت ناهماهنگی‌هایی صورت گرفت، اما با هوشیاری مردم مسئله خاصی در این زمینه شاهد نبودیم.  به همین خاطر در حوزه رسانه‌ای باید دقت کافی به وجود آید.

رحمانی فضلی ادامه داد: در برخی موارد خارج از ضوابط خبر‌هایی در قالب شایعه و بدون استدلال منتشر می‌شود که در جلسه امروز مصوب شد تا قوه قضاییه برخورد کند. مرحله اول تذکر و با تکرار آن قوه قضاییه برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: موضوعاتی همچون اجاره‌بها، مسکن، خودرو، شکر، ماکارانی و تن ماهی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها موظف شدند تا نسبت به تعیین قیمت‌ها و نظام توزیع اقدامات موثری را انجام دهند، بیان کرد: بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت در موضوع شکر نظرات متفاوتی بود که وزارت جهاد عنوان کرد شکر در بازار موجود است، اما وزارت صمت کمبود شکر در بازار را مطرح کردند به همین جهت مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود این موضوع که چرا شکر به سختی به دست مشتری می‌رسد، بررسی شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: متاسفانه از خارج از کشور به گونه‌ای القا می‌کنند که این مشکلات با آثار افزایش تحریم‌ها مرتبط است و از همه مردم خواهش می‌کنیم که از مراجع اصلی خبر را دریافت کند که مراجع اصلی می‌تواند دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی باشد و از این‌ها منابع خبر مناسب و درست را دریافت کنند تا مانع از شایعات شوند.

وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم به شایعات توجه نکنند و اخبار جعلی کانال‌های فضای مجازی را نادیده بگیرند، یادآور شد: اطلاع رسانی اقتضایش این است که همه رسانه‌ها در مقابل عملیات روانی و پاسخگویی مناسب و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق و تولید محتوای منطقی و عملیات اجرایی کاملاً واقع بینانه در این جهت کار کند.

وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها موظف شدند تا یک سخنگو را تعیین کند و اسامی این سخنگو در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد و سخنگو‌ها اخبار دقیق را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.