پاسخ دیپلمات ایرانی به سرمقاله نیویورک‌تایمز

علیرضا میریوسفی، مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای که نیویورک‌تایمز آن را منتشر کرده، نوشت: «در نسخه اولیه "ترامپ فشار روی ایران را افزایش می‌دهد" (سرمقاله، نیویورک‌تایمز، چهارم مه) که اکنون اصلاح شده، شما در توصیف حیطه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، به برنامه سلاح‌های هسته‌ای اشاره کردید.

ما تمامی اتهامات مبتنی بر انگیزه‌های شنیع یا نفوذ ناروای سپاه را رد می‌کنیم؛ سپاه یکی از تشکل‌های نظامی ایران است که از کشورمان علیه تروریسم و تهدیدات خارجی دفاع می‌کند.

در این سرمقاله به ابعاد مجازاتی سیاست دولت ترامپ علیه ایران به درستی پرداخته شده است؛ سیاستی که تنها به آسیب دیدن مردم ایران منجر شده و به هیچ تغییری در سیاست‌های ایران منتج نخواهد شد. با این حال، اشاره به یک برنامه تسلیحاتی در این سرمقاله، نادرست بود؛ ادعای خطرناکی که می‌تواند به سوءتفاهمی بزرگ برای افکار عمومی منجر شود.

علاوه بر این، چنین ادعایی می‌تواند برای افرادی که به دنبال ایجاد اغتشاش در ایران، یا بدتر از آن، ایجاد جنگ در منطقه هستند، سرپوشی فراهم سازد.»

روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله روز شنبه خود که در انتقاد به سیاست فشار دولت ترامپ به ایران نوشته شده بود، اشاره‌ای به برنامه هسته‌ای نظامی داشت که به فاصله کوتاهی این بخش را به همراه توضیحی در انتهای مقاله حذف کرد.