جناب عراقچی به جای اخراج اتباع افغانستان جلوی آقازاده های مفت خور را بگیرید!

 آقای عراقچی در گفت و گوی ویژه خبری دیشب گفت: «اگر فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران ادامه یابد ممکن است به لحاظ اقتصادی به نقطه ای برسیم که از برادران و خواهران افغانستانی بخواهیم که ایران را ترک کنند. اینکه به کجا بخواهند بروند به خود آنها مربوط است".

سوال: آیا دیپلمات باسابقه‌ای مثل او متوجه تبعات اینگونه اظهارات تنش زا نیست ؟

به نظر می رسد سخنان نژاد پرستانه، خفت‌بار و خلاف امنیت ملی معاون سیاسی وزارت خارجه دولت روحانی که در ظاهر تفاوتی با فرمان ترامپ مبنی بر منع سفر اتباع پنج کشور خارجی از جمله ایران به خاک آمریکا ندارد؛ آن هم در برنامه زنده تلویزیونی و با ارائه آمار و ارقام نسبتا دقیق و تحلیل جمع‌بندی‌شده، رونمایی از سناریوی جدید و از پیش نوشته شده جریان غربگرا برای اجرای یک بازی کثیف است.

ظاهرا این جماعت برای تحت‌الشعاع قرار دادن شکست رویکرد و‌ عملکردشان در برجام به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد ۲قطبی‌های کاذب برای منحرف کردن افکار عمومی از ناکارامدی های مفرط مدیریتی خود هستند .

اخراج افغان ها آن هم به دلیل کاهش بار مالی که برای کشور دارند برای هر بی سوادی در حال حاضر حکم طنز دارد چرا که ارزش پول ملی ما در دوران خفت بار دولت اعتدال آنقدر کم شده است که می تواند موجبات شروع موج مهاجرت معکوس به افغانستان را هم رقم بزند! جدای از این مساله آیا عراقچی به تبعات امنیتی چنین اظهاراتی برای کشور فکر کرده است؟ آیا سیاست پذیرش و اکرام افغان ها یک سیاست ملی و مورد تایید مقامات عالی نظام و بر اساس الگوی زیست اسلامی نبوده است ؟

 حال به یک نکته مهم تر توجه کنید ! سال گذشته اعلام شد ۲ سال ارز ناشی از صادرات به کشور ما بازنگشته است! چرا که ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده ها در بانک های خارجی است!! و گفته شد بیش از ذخایر ارزی کشورمان، موجودی حساب آقازاده‌ها در خارج از کشور است!!

و اما پرسش کلیدی اینست که اولا این ۵ هزار آقازاده در خارج از کشور چه می‌کنند؟ گفته می شود ۳۰۰ نفر از آنها درس می‌خوانند. جناب عراقچی بفرمایند بقیه آنها چه می‌کنند؟ و آیا برای بالانس اقتصادی بهتر نیست به جای اخراج افغان ها که در برابر حقوقشان کار می کنند ابتدا مسیر این مفت خورها مسدود شود ؟

 نکته مهم دیگر اینکه کسانی که امروز باید محاکمه و از کشور اخراج شوند مدیران نجومی بگیر، نالایق و ناکارآمدی هستند که سالهاست برای تحمیل ننگ نامه برجام معیشت مردم را به گروگان گرفته اند ؛ همان ها که تفکرات لیبرالیشان عرصه را بر ملت ایران تنگ کرده است . 

محمد عبدالهی