خط و نشان قاطعانه سپاه و ارتش برای دشمنان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی در بیانیه‌هایی سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند. 

در بخش هایی از بیانیه سپاه پاسداران در ادامه آمده است؛

*جنگ تحمیلی استکبار جهانی ضد ملت ایران که با حمایت های همه جانبه و بی دریغ ابرقدرت های شرق و غرب و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان و با تصور غلط از وضعیت داخلی کشور و عدم انسجام نیروهای مسلح با هدف نابودی انقلاب، فروپاشی نظام و بازگشت سلطه‌گران به کشور، طراحی و عملیاتی شده بود با سد مقاومت و ایستادگی مجاهدانه و فداکارانه ملت ایران برخورد و رزمندگان اسلام با حضور حماسی و شهادت طلبانه خود در جبهه های نبرد با دشمن، این توطئه بزرگ را سرانجام پس از هشت سال رویارویی نابرابر، خنثی و با شکست قطعی مواجه ساختند.

*حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از حوادث و رخدادهای شگرف، ماندگار و سرنوشت ساز هشت سال دفاع مقدس است که درس ها و عبرت های آن برای همیشه تاریخ برای ملت ایران می تواند الهام بخش، آموزنده و رهگشا باشد.

* رمز موفقیت و ایستادگی ملت ایران که موجبات شکوفایی و بالندگی نام ایران و ایرانی در سپهر جهانی را در آن دوران تاریخی درخشان فراهم آورد ناشی از تکیه امام و امت به اسلام عزیز و بهره‌مندی از ایمان و اراده راسخ و خلل ناپذیر بود.

* هوشیاری، هوشمندی و ارتقای آمادگی های همه جانبه ملی برای مقابله با تهدیدات و خطرات ناشی از توطئه ها و نقشه های شوم و نوین جبهه دشمن با محوریت رژیم فرعونی و ماجراجوی آمریکا از اولویت‌ها و ضرورت‌های انکارناپذیر امروز کشور است. 

*شکست فتنه آفرینی ها و بحران سازی های دوران" پسا جنگ "برابر ایران اسلامی که دستاوردی جز سیاهه ای از بی‌آبرویی و حقارت برای آمریکا و شرکای کاخ سفید به همراه نداشته است، اردوگاه دشمن را در باتلاق "توهم" قرار داده است به گونه‌ای که با خطاهای راهبردی و محاسبات غلط پی درپی، در حضیض ضعف و زبونی لاف در غریبی می زنند و با به کارگیری ابر رسانه های وابسته و ترفندهای شیطانی و در حالی که ملت ایران را همچنان تروریست خطاب قرار می دهند ،در رویای فریب ملت و تحمیل منویات و خواسته‌های پلید، شب و روز می گذرانند.

*به برکت رهبری شجاع، دوراندیش و انقلابی و ملتی بیدار، بصیر و هوشمند و آبدیده شده در کوران توطئه های زنجیره‌ای دشمن در چهار دهه اخیر، راهبردها و دستاوردهای امروز آمریکا و متحدان واشنگتن به ویژه رژیم صهیونیستی و ارتجاع سعودی در مصاف با ایران اسلامی نیز فرجامی جز شکست، خفت و رسوایی نخواهد داشت و به عامل یکپارچگی و تقویت اراده و روحیه آمریکا ستیزی ایرانیان تبدیل می شود.

*حماسه آزادسازی خرمشهر همچنان به آحاد جامعه ایرانی درس "مقاومت" می دهد و در شرایط خطیر امروز، ظرفیت های فرا راهبردی ایران که بر قله آن رهبری حکیم، حازم و هوشمند قراردارد -که با شجاعت و درک درست تهدیدها و فرصت ها و شناخت هوشمندانه واقعیت های میدان و بهره‌گیری از تجربیات، حرکت مقاومت حماسی ملت را به پیش می‌برد و با نگاه فرصت محور او همه تهدیدها به فرصت های طلایی تبدیل شده است- ملت ایران را بیش از هر زمان دیگر در مسیر حفظ استقلال، آزادی، شرف و عزت خود مصمم تر از همیشه راست قامت استوار نگاه داشته است و به فضل الهی با عمل به موقع و به اندازه در جنگ اقتصادی و رسانه ای جاری بر دشمن فائق و با تمام کردن کار بدخواهان انقلاب و ایران اسلامی، ناقوس پایان تاریخ را برای آنان به صدا در خواهد آورد.

بیانیه ارتش به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز بیانیه‌ای صادر و در آن آزادسازی خرمشهر را اوج اقتدار ملی و محصول مقاومت، همبستگی و پیروزی در تقابل اراده‌ها دانست.

بخش هایی از این بیانیه در ادامه آمده است؛

*بدون شک حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر و پاک کردن خونین شهر از لوث وجود متجاوزین بعثی، در برهه‌ای از جنگ تحمیلی که دشمن تا بُن دندان مسلح، کشور ما را آماج حملات خود قرار داده و وعده فتح سه روزه خرمشهر را می داد؛ غرور و افتخاری ابدی را برای رزمندگان اسلام به ارمغان آورد و باعث بازآفرینی صحنه ای نورانی از عشق و دلداگی و باور به وعده های خداوند تبارک و تعالی شد.

*امروز و در حالی که دشمن ناامید از تجاوز به این آب و خاک و همآوردی نظامی با ایران اسلامی، با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، عملیات گسترده روانی و هجمه تبلیغاتی به مواجهه با انقلاب اسلامی برخاسته است، بازخوانی و مرور حماسه های بزرگ و غرور آفرین همچون فتح خرمشهر می تواند به عنوان الگویی ماندگار در پیش روی جوانان ما قرار گیرد و پایداری و استقامت ملتی بزرگ را در ذهن جهانیان زنده نماید. در مقطع کنونی که جنگ اراده‌ها بین ملت بزرگ ایران و آمریکای جهانخوار در گرفته، آینده ثابت خواهد کرد که اراده ملت ایران شکست ناپذیر است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت حماسه ماندگار سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و تبریک این روز بزرگ و حماسی به فرماندهی‌ معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و درود به روح پرفتوح شهدا، امام شهدا و ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اعلام می دارد فرزندان ملت بزرگ و غیور ایران اسلامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح، آمادگی مطلوب قرار دارند و هرگونه طمع‌ورزی دشمنان را در نطفه خفه کرده و حماسه ای ماندگار همچون فتح خرمشهر را خواهند آفرید.

شمخانی؛ ۴۰سال است جنگ اقتصادی رابا فرهنگ خرمشهر به پیروزی تبدیل کرده‌ایم

در همین رابطه دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی کوتاه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر که مهر آن را منتشر کرده، نوشته است؛ سوم خرداد سال ۶۱ وقتی در خرمشهر، جوانان انقلابی، سنگ بنای روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی را با خون خود بنا نهادند، تاریخ ساز شدند. همان زمان، صداهایی در دنیا بلند شد که امروز وقت مذاکره است. اگر نه، تاریخ، جنگ‌طلب‌ها! را تنبیه می‌کند.

صدام که به کویت حمله کرد همه فهمیدند که مذاکره با دیوانه شرور یعنی جنگ مستمر. تاریخ، جنگ‌طلب‌های واقعی را تنبیه کرد.

خرمشهر، صرفاً یک شهر نیست. نماد یک فرهنگ است. فرهنگی که اسم رمز تولدش یا علی بن ابی طالب (ع) بود. یعنی ایمان، یعنی غیرت، یعنی همت.

نسل بی انقطاع ما، ۴۰ سال است که نبرد نظامی، تحریم، تروریسم و جنگ اقتصادی را در بستر فرهنگ خرمشهر با ایثار و مقاومت به پیروزی مبدل کرده است. پیر و مرادمان گفت: «تا شرک و کفر هست، مبارزه هم هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»

پریشب، قاب عکس نادر مهدوی، شهید والا مقام تحقیر هیمنه پوشالی آمریکا در خلیج فارس را که در کناردست رهبری دیدم، بی اختیار دل و دیده‌ام بارانی شد.

«خرمشهرها در پیش است»