تحلیل روزنامه آمریکایی از دلایل بعید بودن جنگ با ایران

یک تحلیلگر بازنشسته مسائل اطلاعاتی که از طرفداران سیاست‌های « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا است در یادداشتی در روزنامه «یواس‌ای تودی» به تشریح دلایلی پرداخته که از منظر او آمریکا را در مسیر جنگ با ایران قرار نمی‌دهد.

«تونی شافر»، مأمور بازنشسته عملیات‌های اطلاعاتی در این یادداشت خطاب به کسانی که ابراز نگرانی کرده‌اند ترامپ آمریکا را به آستانه جنگ با ایران کشانده نوشته است: «چیزی که همه از آن خبر دارند بی‌میلی ترامپ برای خطرآفرینی بی‌دلیل و بی‌پایان برای نیروهای آمریکایی است.»

تحلیلگر آمریکایی تصریح کرده بی‌میلی برای رویارویی مستقیم با ایران به دوران «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برمی‌گردد. او ادعا کرده «مساعدت‌های» دولت «باراک اوباما»، رئیس دولت پیشین آمریکا باعث جسور شدن ایران و افزایش فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور شده است.

شافر در ادامه می‌نویسد: «ساختار حاکمیتی در واشنگتن که ادعا می‌کند ترامپ در مسیر جنگ قرار گرفته رهبری جسورانه را با ژست‌های بی‌پروا اشتباه می‌گیرند.»

او در بخش دیگری از این بحث به تقابل رسانه‌ها با ترامپ پرداخته و مدعی شده رسانه‌های آمریکایی در تلاشند تصویر اشتباهی از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران نشان دهند. او نوشته است: «روزنامه‌نگاران، رئیس‌جمهور را به عنوان یک جنگ‌طلب بی‌پروا به تصویر می‌کشند که از وعده‌هایش برای پایان دادن به دخالت نظامی آمریکا در درگیری‌های برون‌مرزی عقب‌نشینی کرده است.»

شافر تصریح کرده که رویکرد ترامپ بر ایجاد تهدید باورپذیر استفاده از نیروی نظامی و از طرف دیگر دعوت به دیپلماسی استوار است.