آقای رئیس جمهور تاثیر گرانی ها را بر چهره مردم دیدید؟

اخبار سیاسی- من هر روز از توی ماشینم قیافه مردم رو می‌بینم و نظرسنجی می‌کنم! از روی اینکه چند نفر می‌خندن، چند نفر عصبانی هستن، چند نفر قیافه‌شان گرفته است! این جملاتی است که حسن روحانی اخیرا اعلام کرده و باعث تعجب بسیاری از شخصیت ها شده و بسیاری از مردم نیز این اظهارات را تعجب براگیز می خوانند.
به گزارش افکارنیوز، حسن روحانی از نظرسنجی برای حال مردم می گوید و اینکه از قیافه آنان می تواند تشخیص دهد که آیا خوشحال هستند یا ناراحت. اما چرا رئیس جمهور محترم به آمارها سری نمی زنند، به میزان تورم و گرانی به خصوص در مواد غذایی و مایحتاج اولیه زندگی مردم که گران شدن آنها مطمئنا باعث ناراحتی مردمم است.
فشار های اقتصادی در سبد کالای مردم تاثیر گذاشته و عدم کنترل دولت در گرانی ها باعث شده مردم نگران وضعیت معیشتی خود باشند.
گزارش مرکز آمار از تورم منتهی به اردیبهشت ماه نشان می‌دهد، نرخ گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، نسبت به فروردین ماه کاهش ۰.۸ درصدی داشته در حالی که نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل رشد ۸۱.۷ درصدی یافته است.
در این گروه، رشد نرخ کالاها نسبت به فروردین ماه برای نان و غلات ۷.۴ درصد، ماهی‌ها و صدف داران ۰.۹ درصدی، شیر، پنیر و تخم مرغ ۰.۷ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۳.۴ درصد، میوه و خشکبار ۰.۴ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۱۴.۵ درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه ۴.۲ درصد بود.
در این گروه نرخ گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها ۵.۳ درصد، خوراکی‌ها یک درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۶.۱ درصد و سبزیجات ۱۰.۷ درصد با کاهش مواجه شده است.


البته نرخ کالاهای این گروه نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته ( تورم نقطه به نقطه ) با رشد چشم گیری مواجه بوده است؛ به گونه‌ای که به ترتیب برای خوراکی‌ها ۸۲.۳ درصد، نان و غلات ۳۶.۷ درصد، گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها ۱۰۱.۵ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۱۰۰.۷ درصد، ماهی‌ها و صدف داران ۱۰۷.۱ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۴۷ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۵۶.۱ درصد، میوه و خشکبار ۱۱۲.۶ درصد، سبزیجات ۱۳۶.۲ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۸۵.۸ درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه ۶۹ درصد رشد را شاهد بودیم.
رئیس جمهور محترم برای اینکه حال مردم را بهتر درک کنند سری به آمارهای رسمی بزنند و این آمارها را بررسی و برای بهبود ان تلاش کنند اگرنه با دیدن چهره مردم نمی توان قضاوت کرد که 80 میلیون ایرانی چه حالی دارند، هر چند ملت ایران با تمامی سختی ها و مشکلات همچنان صبور و غیور از آرمانهای خود دفاع می کنند و در برابر هر نوع تحریم ها ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی ایستاده اند اما این توقع را از مسئولان کشور به ویژه دولت دارند که برنامه ای جدی و سریع برای حل مشکلات داشته باشد زیرا با این نوع نظرسنجی ها دردی از مردم دوا نمی شود