فرستادگان آمریکا با شاه مغرب دیدار کردند

«جیسون گرینبلات» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در غرب آسیا و «جرد کوشنر» مشاور و داماد وی دیشب با «محمد ششم» شاه مغرب دیدار کردند.

شاه مغرب همچنین ضیافت افطاری در اقامتگاه پادشاهی مغرب در شهر «سلان» به افتخار کوشنر و گرینبلات ترتیب داد.

خبرگزاری مغرب گزارش داد که محمد ششم پیش از مراسم افطاری، گفت‌وگوهایی را با کوشنر درباره تقویت شراکت راهبردی، مستحکم و چند بُعدی بین مغرب و آمریکا و نیز تحولات منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا انجام داد.

کوشنر قرار است پس از مغرب به اردن نیز سفر کند و گفته می‌شود این سفر وی در راستای بازاریابی برای اجرای طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» است.

وبگاه «المغربیة ۳۶۰» نزدیک به دولت مغرب نیز گزارش داد که کوشنر به همراه گرینبلات و «برایان هوک» مسئول وزارت خارجه آمریکا در امور ایران به مغرب سفر کرده است.

طبق این گزارش، بررسی مشارکت مغرب در نشست اقتصادی منامه، از جمله موضوعات مورد بحث در دیدار هیأت آمریکایی با مقامات مغرب است.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا گفت که درباره برگزاری این کنفرانس با فلسطینیان مشورت نشده است.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای به برگزاری نشست اقتصادی آتی در بحرین واکنش نشان داد و گفت که این اقدام باعث تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان می‌شود.