پشت پرده اجلاس مکه و پروژه جدید سعودی ها علیه ایران

اخبار سیاسی- سعودی ها با برگزاری سه نشست اضطراری با محوریت ایران و تنش های منطقه ای سعی کردند بار دیگر جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده و اجتماعی علیه ایران به وجود آورند که با شکست مواجه شدند.

به گزارش افکارنیوز، عربستان سعودی با برگزاری نشست های اضطراری اتحادیه عرب ، کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و سازمان همکاری اسلامی از یک سو و اظهارات مضحکانه جان بولتون از سوی دیگر نشان از مثلث عبری- عربی و غربی برای فشار بر ایران داشت، سناریویی که توسط آمریکایی طراحی وتوسط عواملشان در میان سعودی ها اجرایی شد.

از اهداف دیگر سعودی ها و آمریکایی ها پشتیبانی محض از رژیم صهیونیستی بوده است زیرا این نشست  و همزمانی آن با روز قدس نشان می دهد منافع رژیم صهیونیستی به شدت برای آمریکایی ها و سعودی ها مهم است.

از سوی دیگر عربستان در بیانیه نشست سران عرب اتهاماتی را علیه ایران عنوان کرد که عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه به آن واکنش نشان داد و بیانیه صادره از سوی سران برخی کشورهای عرب و خلیج فارس را که در آن اتهامات بی اساسی علیه کشورمان مطرح شده است را رد و محکوم کرد.

خیمه شب بازی عربستان در نشست اضطراری در مکه

 سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  با اشاره به اهداف برگزاری نشست اضطراری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در مکه، گفت: این جلسه خیمه شب بازی بود که عربستان در مکه مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: در واقع نشست مذکور بازی آمریکا و اسرائیل در آستانه روز جهانی قدس علیه جهان اسلام و ملت های مسلمان و همچنین خنثی کردن آثار روز قدس بود زیرا شاهد حضور باشکوه مردم علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف بودیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در پی سیاست چماق و هویج خودشان با این خیمه شب بازی ها پازل خودشان در بخش فشار بر ایران کامل می کنند، ادامه داد: بر این اساس نهایتا دم خروس پنهان نماند و در بیانیه پایانی نشست اضطراری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در مکه مشخص شد هدف این نشست طرح بیانیه علیه ایران و بیان مباحثی مانند موشکی و دفاعی بود که در واقع از جمله مباحث داخلی کشورمان است و کشوری نمی تواند در مورد آنها اظهارنظر کند.

اتهامات بی اساس عربستان با محوریت ایران هراسی

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در این نشست اتهامات و ابهامات بی اساس در پی ایران هراسی علیه کشورمان مطرح شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح شده علیه کشورمان ارسال موشک به یمن است این مهم در حالیست که هیچ چیز در دنیای امروز پنهان نیست و کوچکترین ترددی در یمن عیان است و آمریکایی ها در منطقه امکانات رصد هر نوع حرکتی را دارند. چطور ایران می تواند موشک به یمن ارسال کند و آنها متوجه نشوند.

نقوی حسینی افزود: اگر این اتفاق رخ داده که بیانگر ناتوانی آنها است اما اگر متوجه می شوند اسنادش را افشا کنند. باید یادآور شد نتانیاهو و نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با نمایش کالبد موشک ایران بازی کردند اما نتوانستند نشان دهند که حرفشان بر اساس واقعیت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین نشست مذکور صرفا برای بیان اتهامات واهی بود و در جهت تقویت سیاست های ایالات متحده در منطقه برگزار شد.

 

راه اندازی ناتوی عربی توسط آمریکایی ها

ابوالفضل ابوترابی  دیگر نماینده مجلس نیز در واکنش به تلاش مجدد آمریکایی‌ها برای راه اندازی پروژه از پیش شکست خورده «ناتوی عربی» گفت: اینگونه ائتلاف ها میان کشورهای عربی هر از چندگاهی مطرح می شود در حالی که حتی شورای همکاری خلیج فارس نیز کارایی خود را از دست داده چرا که برخی از کشورهای عربی عضو در این شوار همسو با سیاست های عربستان که خود را پدرخوانده سایر کشورهای عربی می‌داند، نیستند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تشکیل نیرویی تحت عنوان «ناتوی عربی» را در راستای پروژه ایران هراسی دانست و افزود: پیش از این آمریکایی ها جنگ روانی علیه ایران راه اندازی کرده اند تا هراس از ایران باعث شود کشورهای عربی ناچار به تشکیل گروه نظامی علیه تهدیدات احتمالی کشورمان شوند.

وی افزود: این در حالی است که جریان مقاومت تا کنون پیروز منطقه بوده و این همان هراس واقعی است که آمریکایی ها در دل دارند و تلاش دارند با همکاری کشورهای مرتجع منطقه، تأثیر و نفوذ جبهه مقاومت را تضعیف کنند.

ابوترابی در ادامه پروژه ناتوی عربی را شکست خورده دانست و اضافه کرد: تا کنون ائتلاف های عربی زیادی در منطقه ایجاد شده که نمونه آن ائتلاف برخی از آنها در جنگ یمن است اما با شکست مواجه شدند و هنوز هم نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور دست یابند در حالی که حتی یمنی ها به نیمی از سلاح هایی که آمریکایی ها در اختیار این ائتلاف گذاشته‌اند دسترسی ندارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای عربی از تشکیل چنین نیروی نظامی علیه ایران هراس دارند تا از تهدیدهای آمریکا و ایادی آن، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای همکاری خلیج فارس نیز در حال از هم پاشیدن است و کارکردی به جز صدور بیانیه علیه ایران ندارد لذا با این وضعیت کشور اعراب، آنها نخواهند توانست نیروی نظامی تحت عنوان «ناتوی عربی» شکل دهند.