در صورت تهدید، ایران حق دارد پایگاه‌های آمریکا در عراق را هدف قرار دهد

یک نماینده پارلمان عراق گفت که آمریکایی‌ها اجازه بازرسی و ورود نمایندگان به پایگاه‌هایشان را نمی‌دهند و از سوی دیگر مقامات بلندپایه عراقی را تحت فشار قرار داده‌اند تا مانع از تصویب قانون خروج نیروهای آمریکایی شوند.

«کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکایی‌ها سران دولت، پارلمان و دستگاه قضایی را تحت فشار قرار داده‌اند تا آن‌ها پارلمان را از طرح قانون خروج نیروهای آمریکایی منع کنند و توافق کرده‌اند که دیگر این مسأله مطرح نشود.

او در خصوص پایگاههای آمریکایی موجود در خاک عراق نیز گفت که آمریکایی‌ها مانع از ورود و بازرسی نمایندگان پارلمان به این پایگاهها می‌شوند. به گفته‌ی وی آمریکایی‌ها طی روزهای گذشته تجهیزات نظامی گسترده‌ای وارد این پایگاه‌ها برای تهدید ایران کرده‌اند.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت که افزایش تجهیزات نظامی و توسعه پایگاههای آمریکا اثر منفی بر ثبات منطقه دارد و یک تهدید برای ایران محسوب می‌شود.

«کریم المحمداوی» تأکید کرد: ایران این حق را دارد تا در صورت انجام عملیات نظامی یا جاسوسی از سوی آمریکا با مرکزیت پایگاههای خود در عراق، تمامی این پایگاهها را هدف قرار دهد.

«محمد الداینی» دیگر نماینده عراقی نیز روز گذشته (شنبه) گفته بود که آمریکا ۱۷ پایگاه نظامی در عراق ایجاد کرده است.