روایت مجله آمریکایی از شکست ترامپ دربرابر ایران

یک مجله آمریکایی در تحلیلی به بررسی مواضع جدید دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران پرداخته است.

مجله اسلیت با اشاره به پیشنهاد جدید «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران می‌نویسد: «دولت ترامپ می‌خواست ایران را به زانو درآورد، اما اکنون رئیس‌جمهور آن کسی است که تسلیم شده است.»

نشریه آمریکایی پیشنهاد روز یکشنبه (۱۱ خرداد/۱ ژوئن) برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را «چرخشی گیج‌کننده» توصیف کرده و نوشته او همان کسی است که تا امروز اصرار می‌کرد جمهوری اسلامی ایران قبل از هر مذاکره‌‌ای بایستی ۱۲ تغییر بنیادین در سیاست‌هایش اعمال کند و در پاره‌ای از موارد از حاکمیت مستقل خود دست بکشد.

نشریه آمریکایی در ادامه می‌نویسد: «از طرف دیگر، چرخش جدید نشانه دیگری است مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و پامپئو مذاکره‌کنندگانی وحشتناک هستند و در مسئله سیاست خارجی، ایالات متحده تحت رهبری آنها همانند یک کشتی سرگردان در دریایی طوفانی است.»

حدود یک سال پیش دونالد ترامپ آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران که در دولت قبل میان تهران و گروه ۱+۵ حاصل شده بود، خارج کرد و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را احیا کرد. او سپس تهدید کرد که کشورهای دیگر که وارد تعامل با ایران شوند را تحریم خواهد کرد. ترامپ نام این سیاست را «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران قرار داد.