شرکت پست سلطنتی انگلیس درباره ایران بیانیه داد

شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) روز جمعه با صدور بیانیه‌ای ازسرگیری ارسال بسته‌های پستی به ایران را تائید کرد.

در این بیانیه آمده است: تمام خدمات پستی به ایران از سر گرفته‌شده است. همچنین تمام بسته‌هایی که به مقصد ایران، نگهداری شده بود، ارسال خواهد شد.

همچنین «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن جمعه شب در توئیتی نوشت: «رویال میل با صدور اطلاعیه ای رسما اعلام کرد که با رفع مشکلات اجرایی، فعالیت های پستی به ایران از سر گرفته می شود.»

وی افزود: «آنچه در دوره پیگیری ها ناراحت کننده بود، این بود که برخی شبکه های فارسی زبان بی توجه به مشکلات مردم، با نگاهی سیاسی از قطع این خدمات به عنوان عامل فشار بر دولت خوشحال بودند.»

دو هفته پیش منابع موثق از آغاز مبادلات پستی میان دو کشور خبر دادند اما رویال میل تاکنون این مطلب را تائید نکرده بود. «محمدمهدی بهرامی» مدیرکل دفتر امور پست بین‌الملل شرکت ملی پست در حساب توییتری خود، نوشت: «امروز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، شخصاً شاهد ورود مرسولات از انگلستان به ایران بودم. این مرسولات در اسرع وقت به دست گیرندگان می‌رسد و به‌زودی همه‌چیز به روال سابق خود بازمی‌گردد.

شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) از نهم آوریل (20 فروردین) گذشته صدور مراسلات به ایران را متوقف کرده بود. این شرکت ابتدا تصمیم خود را به آنچه تحریم در مسیر مراسلات به ایران نامید، نسبت داد و گفته بود بسته‌هایی که هنوز به مقصد نرسیده‌اند به فرستنده ارجاع داده خواهند شد.

رویال میل بعداً اعلام کرد که به دلیل مسائل اجرایی، امکان صدور مراسلات به مقصد ایران را ندارد و در پی حل بسیار فوری مسئله است.

این شرکت نهایتاً 27 فروردین در آخرین بیانیه خود تائید کرد که بسته‌های پستی به مقصد ایران را به دلیل امیدواری نسبت به آنکه در آینده بسیار نزدیک صدور مراسلات به مقصد ایران را از سر بگیرد، تحویل می‌گیرد.