انتقاد وزیر کشور از برخی از وزرا

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 19 خرداد) فراکسیون مستقلان اظهار داشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور میهمان جلسه امروز فراکسیون مستقلان بود.

اخبار سیاسی- وی افزود: وزیر کشور در این جلسه عنوان کرد مشکل بخش اعظمی از افرادی که فاقد شناسنامه بودند حل شده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطابق اظهارات رحمانی فضلی، وزارت کشور مسئول ایجاد اشتغال نیست اما با توجه به شرایط، سندی را برای ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان آماده کرده است و قاچاق سوخت در مرزها نیز مدیریت شده است و لب مرز قیمت سوخت بالاتر از قیمت داخلی به فروش می‌رسد.

جعفرزاده افزود: سالانه 100 میلیارد دلار برای انسداد مرزها اختصاص داده شده است و در 3 سال گذشته 300 میلیارد دلار برای این کار در نظر گرفته شده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی   ادامه داد:رحمانی فضلی تشریح کرد که به دلایلی، تقسیمات کشوری در 4 سال اول دولت تعطیل بوده است و اکنون 80 پرونده تصویب شده و بیش از 90 پرونده دیگر نیز در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان معتقد بودند که فضای کشور انتخاباتی شده است، ضمن مخالفت با این موضوع گفت که این چنین نیست و فضای کشور انتخاباتی نیست.

وی با اشاره به انتقاد وزیر کشور از بانک‌ها و عدم تفویض اختیار به استانداران، افزود: وزرا تمایلی به تفویض اختیار به استانداران برای اداره کشور ندارند و همین امر مورد انتقاد جدی آقای وزیر بود زیرا اعتقاد دارد، به هر شکل ممکن در این موضوع باید فکری شود تا تفویض اختیارات انجام شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه رحمانی فضلی اعتقاد دارد که وزارت کشور تنها دستگاهی است که هیچ بازنشسته‌ای را عودت نکرده است، اظهار داشت: ما برای ملاقات با نمایندگان در هر زمانی آمادگی داریم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی با بیان اینکه وزیر کشور نیز بر صیانت از جایگاه مجلس تاکید دارد زیرا جایگاه مجلس برخاسته از قانون اساسی است، بیان کرد: در 25 استان سیل آمده و خسارات متناسب با برآوردها است و مشکل خاصی وجود ندارد و با توجه به اعتمادی که مردم دارند تا شب عید ساخت و سازها تکمیل می‌شود.

نماینده مردم رشت گفت: وزیر کشور توضیح داد که در ابتدای مسئولیت اینجانب، 80 درصد فرمانداران غیروزارت کشوری بودند و اکنون 80 درصد وزارت کشوری هستند.