ژاپن تایمز: توکیو به دنبال موفقیت سفر «آبه» به ایران است

این روزنامه روز سه شنبه در گزارشی خاطر نشان کرد ژاپن مدت ها قبل از اینکه تاریخ این سفر نهایی و قطعی شود، روابط ایران و آمریکا را رصد کرده است علت هم این است که تضمین شود سفر آبه به ایران با مطلوبیت کامل انجام خواهد شد.

اخبار سیاسی- روزنامه اضافه کرد که شینزو آبه نیز شخصاً با کشورهای اروپایی در ارتباط است تا اطمینان حاصل کند که برجام به عنوان یک توافق مهم بین المللی مورد حراست قرار خواهد گرفت.

گزارش می افزاید: دولتمردان ایران در روزهای اخیر بارها گفته اند که اقدامات اروپا در ارتباط با برجام ناکافی بوده است به همین سبب نخست وزیر می خواهد از این توافق حمایت شده و طرفین به آن پایبندی نشان دهند.

رسانه های ژاپن همچنین در گزارش های روزهای گذشته خود سفر آبه به ایران را یک دیدار تاریخی توصیف کرده اند که می تواند دستاوردهای شایانی داشته باشد.

گزارش ها حاکی است این سفر از سوی کشورهای مختلف دنیا و منطقه خاورمیانه مورد توجه قرار گرفته است به هر شکل ژاپن با ایران و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه و خلیج فارس روابط نزدیکی دارد و از خریداران بزرگ نفت از این کشورها است و ازدیرباز بخشی از نیاز نفتی خود را از ایران تامین کرده است.

این رسانه ها افزوده اند که قرار است آبه در تهران با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کند و بخشی از گفت و گوهای دو کشور مربوط به روابط تجاری و اقتصادی آنها خواهد بود.