تکرار پیشنهاد عوام‌فریبانه آمریکا برای گفتگو با ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا ایران را یکی از ۴ تهدید بزرگ توصیف کرد و مدعی شد ایران در تدارک حمله به اهدافی در عربستان، خلیج عمان، دریای سرخ و منافع و نیرو‌های آمریکایی در عراق و افغانستان است.

بولتون در ادامه با تکرار ژست عوام فریبانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت ترامپ از زمان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ همواره اعلام کرده است در صورتی که «تهران (برنامه) تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد و اقدامات شرورانه خود را متوقف کند»، آماده گفتگو با مقامات ایران است.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین افزود این کشور برای درگیری جدید در منطقه خاورمیانه تمایلی ندارد.

بولتون همچنین مدعی شد اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات هسته‌ای خود، از جمله کاهش محدودیت‌های غنی سازی اورانیوم و استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته نقض مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

بواتون پیش‌تر نیز مدعی شده بود اقدام ایرن در غنی سازی اورانیوم، باج خواهی هسته‌ای است. او همچنین مدعی شده بود باید با تشدید فشار‌های بین المللی به این اقدام پاسخ داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی این ادعا را علیه ایران مطرح می‌کند که این کشور سال گذشته میلادی به طور غیرقانونی و یکجانبه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی میان ایران و قدرت‌های جهانی خارج شد و همه تحریم‌ها علیه کشورمان را بازگرداند؛ تحریم‌هایی که واشنگتن طبق مفاد برجام متعهد به لغو آنها شده بود.