موسوی: ملت ایران جنگ را با دفاع جانانه پاسخ می‌دهد

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه)در صفحه توئیتر خود پاسخ «برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را داد.

اخبار سیاسی- او نوشت: «آقای هوک! آیا سالها جنگ و تروریسم اقتصادی تحمیلی به ملت ایران و نقض عهدها و قطعنامه‌ها را «دیپلماسی» می‌خوانید؟! ملت ایران دیپلماسی را با دیپلماسی، احترام را با احترام و جنگ را با دفاع جانانه پاسخ می‌دهد.»

«برایان هوک» که دولت متبوعش با خروج از برجام دیپلماسی را به طور کامل زیر پا گذشته است، امروز مدعی شد که ایران پیشنهاد کاهش تنش از طریق دیپلماسی را رد کرده و نباید پاسخ دیپلماسی را با اقدام نظامی بدهد.

وی پیش از ظهر امروز با سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع و برادر کوچک «محمد بن سلمان» در ریاض دیدار و گفت و‌گو کرد. او که به ‌تازگی وارد منطقه غرب آسیا شده، دیروز (پنج‌شنبه) نیز در منامه پایتخت بحرین با «شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر خارجه این کشور درباره ایران گفت‌وگو کرده بود.

این تحولات در شرایطی صورت می‌گیرد که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز پنج شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که  یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران قرار گرفته و سرنگون شده است.

بر اساس این گزارش، این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.