حدادعادل: برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند

 غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، شرط اول در انتخابات را اخلاص و کار کردن برای خدا دانست و گفت در هر دوره تعدادی از عزیزان وارد میدان می‌شوند و همه اظهار می‌دارند به خاطر احساس تکلیف شرعی وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند و این تعدد کاندیدا در جبهه نیرو‌های ارزشی باعث تقسیم آرا و موفقیت رقیب می‌شود، خوب است که امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک هموار شود.

اخبار سیاسی- وی در ادامه شرط موفقیت نیرو‌های متدین و انقلابی را وحدت، تلاش برای بسیج اجتماعی و داشتن گفتمان مناسب ذکر کرد و طرح دوگانه جنگ و صلح یا جنگ و مذاکره را انحرافی دانست و بر گفتمان مقاوت یا تسلیم تأکید کرد.

سخنران دیگر نشست کانون دانشگاهیان، حجت الاسلام سید حمید روحانی بود که با استناد به آیات قرآنی موضوع تحریف اندیشه شخصیت‌ها به طور عام از صدر اسلام و “تحریف گفتار و رفتار امام خمینی” را به طور خاص مورد کنکاش و بررسی قرارداد و بر نوع معرفی سیره و سلوک امام راحل در “دایرة المعارف بزرگ اسلامی” و نیز کتاب “الف لام خمینی” انتقادات و اشکالات خود را تشریح کرد و از اساتید خواست در این خصوص ساکت نباشند و مطالب غیر واقع و یا تحلیل و برداشت‌های ناصحیح از سوی هر فرد یا مجموعه‌ای را نقد کنند تا آیندگان با چهره تحریف شده شخصیت‌های مبارز مواجه نشوند.

روحانی برای نمونه به شخصیت مبارز و بیدارگری، چون سید جمال‌الدین اسدآبادی اشاره کرد که ۷۰ نسبت ناروا به چهره شداستعماری زدندو این گونه جریانات امروز هم فعال هستند تا امام خمینی را همچون دیگر سیاستمداران دنیا فردی سیاست‌باز و اهل زد وبند معرفی‌کنند که در این موارد ضرورت دارد روشنگری صورت گیرد.

در آغاز این نشست سیدمحمدحسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به ابعاد شخصیت شهید دکتر بهشتی از ایشان به عنوان چهره‌ای تشکیلاتی یاد کرد که بزرگترین حزب بعد از انقلاب یعنی حزب جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرد که اثر گذاری و نقش‌آفرینی قابل توجهی در تحولات کشور داشت از جمله در شکل گیری مجلسی که عدم کفایت سیاسی بنی صدر را تصویب کرد.

حسینی از دبیران استانی کانون خواست که ارزیابی و پیشنهادات خود در خصوص انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس، سازوکار رسیدن به وحدت و گفتمان انتخابات ارائه دهند و در جهت وفاق حداکثری نیرو‌های انقلاب بکوشند.

وی افزود: در برخی استان‌ها تشکیلات کانون فراتر از مرکز استان در شهرستان‌ها هم فعال شده که انتظار است در همه استان‌ها این گسترش کمی و ارتقاء کیفی فعالیت‌ها را شاهد باشیم و اساتید انقلابی به عنوان گروه اجتماعی مرجع در پیگیری مطالبات رهبری در دانشگاه‌ها و در سطح جامعه پیشگام باشند.

محمدرضا مرندی عضو شورای مرکزی کانون در این نشست بحث مستوفایی در خصوص «اختیارات، ولی فقیه در ایران و مقایسه با دیگر کشورها» مطرح کرد و به سوالات و ابهامات در این باره پاسخ داد.