شکایت ایران به شورای امنیت برای خنثی‌سازی بازی رسانه‌ای ترامپ

جلیل رحیمی جهان‌آبادی  با اشاره به طرح شکایت جمهوری اسلامی از آمریکا به در شورای امنیت سازمان ملل در ماجرایپهپاد جاسوسی، گفت: شورای امنیت نهاد قضایی برای حل اختلافات میان دولت ها نیست و شکایت ما امنیتی بوده و بُعد قضایی ندارد.

اقدام آمریکا در پرواز پهپاد جاسوسی در حریم هوایی ایران، اقدام علیه صلح منطقه است

اخبار سیاسی- نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی در شکایت خود به شورای امنیت به تجاوز به حریم هوایی از سوی آمریکایی ها اشاره و عنوان کرده که این اقدام علیه صلح منطقه است.

وی افزود: بعد از دریافت شکایت از سوی شورای امنیت سازمان ملل، اگر عضو یا تعدادی از اعضا درخواست تشکیل جلسه کنند این جلسه تشکیل می شود و اگر اکثر کشورها به موضوع رأی مثبت دهند، اقدام را محکوم کرده و به کشور متخاصم اعلام می کنند تجاوز تکرار نشود.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: از آنجایی که آمریکا عضو دائم شورای امنیت است و می تواند هر مصوبه ای را وتو کند، ما حاصل چندانی از این طرح شکایت نداریم اما می خواهیم در فضای افکار عمومی حق خود را فریاد بزنیم تا کشورها بدانند کسی که روی امنیت منطقه و جریان فروش نفت اثر سوء  می‌گذارد و دنبال جنگ است آمریکا است.

شورای امنیت در دست قدرت‌های بزرگ است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: آمریکا با سوءاستفاده از فضای رسانه ای بین المللی به دنبال این است که بگوید دنبال مذاکره بوده و ایران است که از این مسیر تبعیت نمی کند در حالی که آمریکایی ها خود به تعهداتشان در نتیجه مذاکرات متعدد پایبند نبوده و خود را به علت داشتن رسانه های قدرتمند، به نحو دیگری نمایش می دهند.

وی ادامه داد: زمانی که آمریکا به حریم هوایی جمهوری اسلامی تجاوز کرد با پاسخ قاطع و منطقی ما روبرو شد و امروز لازم بود برای دفاع از اقدام خود به شورای امنیت شکایت کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شورای امنیت نهادی در اختیار قدرت های بزرگ است و در نهایت نتیجه ای نمی دهد اما اقدام ما نیز برای طرح این شکایت امنیتی به این شورا لازم بود.