فارن پالسی: ایران هرگز تسلیم آمریکا نخواهد شد

نشریه «فارن پالسی»  در مقاله‌ای خودمحوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را عاملی بحران ساز در سیاست خارجی این کشور دانست و نوشت: ایران در برابر فشار‌های آمریکا تسلیم نخواهد شد.

اخبار سیاسی_ پایگاه اینترنتی نشریه فارن پالسی در مقاله‌ای به قلم «جیمز تراب», عضو اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا با عنوان «خودخواهی ترامپ، رسما یک موضوع بحرانی در سیاست خارجی است», نوشت: «شاید لحن اظهارات رئیس‌جمهور ایران وقتی که کاخ سفید را «دچار معلولیت ذهنی» خواند، تند بود، اما شما می‌توانید درک کنید که چرا حسن روحانی چنین فکری کرده است.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آنقدر اطمینان داشت که با خروج از توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند ایران را با قلدری به تسلیم شدن وادارد که وقتی آن‌ها هم در پاسخ به او شروع به مقابله به مثل کردند، {ذهنش} کاملا پریشان شد.

اطرافیان ترامپ که به او برای از بین بردن توافق (برجام) فشار آوردند، کاملا آماده بودند با مانور دادن، ایران را در موقعیتی قرار دهند که آمریکا بتواند عملیات جنگی را آغاز کند و ایرانی‌ها را مقصر جلوه دهد. شاید آن‌ها به ترامپ گفته بودند چنین چیزی (جنگ) رخ نمی‌دهد؛ به هر شکل، ترامپ این را {که جنگ رخ نمی‌دهد} باور داشت.

در ادامه این مقاله آمده است: شکی نیست که ترامپ فکر می‌کرد ایران هم (مانند مکزیک) تعظیم خواهد کرد. ایران (تعظیم) نکرده و تقریبا به طور قطع باید گفت که تعظیم نخواهد کرد.