همراهی برخی رسانه‌ها با تحرکات ضد حقوق بشری آمریکا

مرضیه هاشمی، فعال رسانه‌ای در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: من حقوق بشر آمریکایی را از نزدیک دیدم و سال‌ها با فعالیت در حوزه خبرنگاری، این تجربه را به دست آوردم و دیدم که چقدر راحت افراد در آمریکا ناپدید می‌شوند.

اخبار سیاسی_ وی ادامه داد: وقتی من در آمریکا دستگیر شدم، سر و صدای زیادی راه افتاد، ولی بسیار اتفاق می‌افتد که افراد در آمریکا گم می‌شوند و سر و صدایی راه نمی‌افتد؛ ایرانیان زیادی در آمریکا زندگی می‌کنند که اعضای خانوادشان در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند و این افراد از پیگیری حق خود می‌ترسند.

هاشمی افزود: افراد زیادی را در زندان‌های آمریکا دیدم که از ترس خود، جرمی که به گردن آن‌ها گذاشته شده بود را قبول می‌کردند که اغلب سیاه پوست و فقیر بودند؛ زندان‌های آمریکایی به صورت درآمدساز برای این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و هرچقدر زندانی بیشتری داشته باشند، در آمد بیشتری دارند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: آمریکایی‌ها هیچگاه زندانی سیاسی ندارند و ادعا می‌کنند که افراد را به بهانه‌های سیاسی دستگیر نمی‌کنند؛ درست است، آن‌ها افراد سیاسی را به بهانه‌های مختلف دستگیر می‌کنند و به زندان می‌برند و از نظر حمل زندانی، سلول‌های زندان ها، وضعیت نگهداری از زندانی‌ها از وضعیت نابسامانی برخوردارند.

وی در خصوص حمله به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس گفت: آمریکایی‌ها حق خود می‌دانند که به هر نقطه از دنیا حمله کنند و معذرت خواهی نکنند. آن‌ها بعد از حمله به هواپیمای مسافربری ایران هم هیچگاه معذرت خواهی نکردند و این است حقوق بشر آمریکایی.

هاشمی همچنین اظهار کرد: آمریکایی‌ها معمولا در تظاهرات‌ها به صورت مستقیم با افراد درگیر نمی‌شوند مگر در تظاهرات‌هایی که سیاه پوستان انجام می‌دهند که در این خصوص دیدیم که چند سال گذشته برای مقابله با سیاه پوستان تانک به خیابان آوردند.

وی در پایان با اشاره به نقش رسانه‌ها در همراهی با آمریکایی‌ها تصریح کرد: رسانه‌های جهانی همواره با حرکات آمریکایی در راستای عادی سازی رفتار آن‌ها در خصوص نقض حقوق بشر همراه آمریکا هستند و کمک زیادی در این زمینه به آمریکایی‌ها می‌کنند.