سفیر ایران در پکن: اگر دولت ترامپ برای مذاکره راسخ بود از برجام خارج نمی‌شد

«محمد کشاورززاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در گفت‌وگویی با روزنامه چینی «گلوبال تایمز» در خصوص مذاکره ایران و آمریکا با با بیان اینکه جو بی اعتمادی بین مردم ایران و آمریکایی‌ها وجود دارد، گفت: تحریم‌های جدید یک بار دیگر ثابت کرد که آمریکایی‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و نمی‌شود با آنها مذاکره کرد.

اخبار سیاسی- وی با ذکر این نکته که ما در دولت قبلی آمریکا با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم و به توافق مرضی الطرفینی تحت عنوان برجام رسیدیم، یادآور شد: ولی دولت ترامپ با خروج یکجانبه از برجام، ثابت کرد که آمریکایی‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

کشاورززاده با بیان اینکه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روابط را متشنج‌تر خواهد کرد، شعار طرف آمریکایی مبنی بر اینکه بدون پیش شرط می‌خواهد با ایران مذاکره کند را کاملا غلط خواند و افزود: شما پیش شرط‌ها را می‌بینید، تحریم‌ها خودش پیش شرط است و همین طور موارد 12 گانه‌ای که وزیر خارجه آمریکا مطرح کرده است.

سفیر ایران در پکن اضافه کرد: تمام اقداماتی که دولت آمریکا می‌توانست علیه ایران انجام دهد، انجام داده، از یک توافق بین‌المللی یعنی برجام خارج شده و به سمت ما اسلحه گرفته و در عین حال می‌گوید بیاییم مذاکره کنیم.

کشاورززاده تصریح کرد: هیچ عقل سلیمی چنین شرایطی را برای مذاکره نمی پذیرد، اگر دولت ترامپ در این زمینه راسخ بود از برجام خارج نمی‌شد. اولین چیزی که هر فرد بیطرفی می‌تواند تصور کند که شرایط عادی باشد، بازگشت آمریکا به برجام و تعهداتی است که آمریکا در قبال برجام دارد.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز ضمن تکرار ادعاها درباره ایران برای چندمین بار از مذاکره سخن گفت و افزود: «امیدوارم روزی برسد و آنها برگردند و بگویند که ما آماده توافق (با آمریکا) هستیم».

اظهارات ترامپ و دولتمردان آمریکایی‌ در خصوص مذاکره، در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها و به کرات اعلام کرده‌اند که با دولت کنونی آمریکا مذاکره‌ نمی‌کنند.