شورای حکام درخواست آمریکا را اجرایی نخواهد کرد

الهیار ملکشاهی با اشاره به درخواست آمریکا برای برگزاری نشست شورای حکام آژانس اتمی درباره برنامه هسته ای ایران، گفت: آمریکا یکی از امضا‌کنندگان برجام بود و براساس قوانین این معاهده و اینکه برجام سند بین‌المللی است نه تنها امضا کنندگان توافق هسته‌ای بلکه کشورهای دیگر هم به مرور زمان می‌توانستند به این اسناد بین المللی پایبند شوند.

اعتراض نسبت به اقدام مقابله مثل ایران در برابر آمریکا!

اخبار سیاسی- نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس مفاد توافق هسته‌ای پیش بینی شده اگر یکی از طرفین یا امضا کنندگان از تعهدات خود سر باز زند یا از معاهده خارج شود، طرف دیگر اجازه دارد به تناسب در مورد تعهدات خود تجدیدنظر کند اما آمریکا نسبت به اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامی مقابله به مثل می‌خواهد انجام دهد، اعتراض کرده است.

وی افزود: آمریکا بدون هیچ قید و شرطی در مقابل دوربین‌های دنیا بر خلاف مقررات بین‌المللی و بدون اعتنا به سازمان‌های بین‌المللی از برجام خارج شد، جمهوری اسلامی بعد از یک سال قصد کرده تا تعهدات را بر اساس برجام طی زمان بندی مشخص کاهش دهد، حال آمریکا دست آویز سازمان‌های بین‌المللی و شورای حکام شده است.

هیچ عقل سلیمی به درخواست تمسخر آمیز آمریکای ناقض برجام از شورای حکام پاسخ نمی‌دهد

ملکشاهی یادآور شد: درخواست آمریکا خواسته تمسخرآمیزی است زیرا آمریکایی که قرارداد هسته‌ای را زیر پا گذاشته اصرار به پایبندی ایران دارد، هیچ عقل سلیمی این موضوع را نمی‌پذیرد و هیچ کس جز آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند چنین درخواستی را به زبان بیاورند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی طی گزارش‌های مختلف در مورد برجام اظهارنظر و بر پایبندی ایران تاکید کرده است. طبق برجام قرار به حذف تحریم‌ها، برقراری روابط مالی و رفع محدودیت‌ها بوده که به هیچ کدام عمل نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی علاوه بر برجام عضو NPT هم هست و از این کانال هم مورد نظارت قرار می‌گیرد، بر اساس تمام گزارش‌های بین المللی درباره عملکرد هسته‌ای ایران، اثبات شده که ما به همه تعهدات عمل کردیم بنابراین شورای حکام با این پیشینه چنین نشستی را برگزار نخواهد کرد البته آمریکایی‌ها هم اذعان دارند که ایران برجام را نقض نکرده اما تاکید دارند که این معاهده خوبی نیست.