تحریم ظریف بی تاثیر است

سید حسین نقوی حسینی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ،  با اشاره به احتمال  تحریم وزیر امور خارجه کشور از سوی آمریکا، گفت: تحریم محمدجواد ظریف یکی از عجایب اقدامات آمریکایی ها است، از یک طرف صحبت از مذاکره و گفت‌وگو می کنند و از سوی دیگر رئیس دستگاه دیپلماسی کشور را در لیست تحریم قرار می دهند.

اخبار سیاسی- ​عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در شرایطی که رئیس دستگاه دیپلماسی را تحریم می کنند، چگونه می خواهند مذاکره و گفت‌وگو داشته باشند، در واقع با چه کسی می خواهند مذاکره کنند از این رو این اقدام از تناقضات عجیب رفتاری آمریکایی ها است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم شورای اسلامی اقدام آمریکایی ها را از بُعد بین المللی بررسی کرد و اظهار داشت:در عرف بین الملل مرسوم نیست که رئیس دستگاه دیپلماسی که نه کار مالی، اقتصادی و نه تعاملات مالی و اقتصادی دارد بلکه فقط مسئول دیپلماسی است را تحریم کرد، این اقدام بر خلاف عرف بین المللی به شمار می رود.

وی تاکید کرد: محمدجواد ظریف نه تعامل اقتصادی دارد و نه در معاملات مالی، پولی و بانکی نقش دارد، با این حال نمی دانیم  تحریم او چه اثری دارد.

در شرایطی که کشورهای دیگر از تحریم های اقتصادی آمریکا تبعیت نکرده اند قطعا به تحریم ظریف نیز بی توجه خواهند بود

نقوی حسینی در پایان، با بیان اینکه اگر تحریم وزیر امور خارجه عملی شود می توان پیگیری کرد، اظهار داشت: ضمن اینکه می توان این اقدام را در مجامع بین الملل از بُعد حقوقی پیگیری کرد، باید گفت در شرایطی که کشورهای دیگر از تحریم های اقتصادی آمریکا تبعیت نکرده اند قطعا به این تحریم نیز بی توجه خواهند بود و عملا تحریم  وزیر امور خارجه تاثیری در فعالیت دیپلماسی وزیر ایران نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از وال استریت ژورنال، مقام های دولت آمریکا گفته اند محدودیت های مسافرتی علیه وزیر امور خارجه ایران به صورت محدود اعمال می شود و ممکن است دارایی های احتمالی او نیز مسدود شود.