حسینی: غرب نمی‌تواند نیازهای جامعه‌ای چون ایران را پاسخ دهد

سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در دوره آموزشی و تشکیلاتی «حیات طیبه» دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: تشکل‌های سیاسی باید فرمایشات ائمه اطهار(ع) را مد نظر قرار دهند و به این معارف والا متصل شوند.

اخبار سیاسی- وی افزود: جوانان لازم است بیانیه گام دوم انقلاب را چندین بار مطالعه کنند چراکه هر جمله آن  معانی گسترده‌ای را در بر گرفته است.

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی تاکید کرد: از زمانی که غرب با ایران ارتباط برقرار کرده، تلاش می‌کند که سبک زندگی خود را به ایرانیان تحمیل کند. استعمار برای تحمیل سبک زندگی خود زبان خود را به کشورهای مستعمره تحمیل کرده است و تغییر رسم‌الخط‌ها نیز باعث ایجاد انقطاع نسل امروز با میراث گذشته می‌شود و افراد امروز درکی نسبت به داشته‌های خود ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: ما وظیفه داریم در برابر سبک زندگی غربی مقابله کنیم و از سال 91 سبک زندگی به طور جدی در کشور مطرح شده است که البته این مهم سطح گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه رفتارهای فردی، سیاسی، اجتماعی و حتی رسانه‌ای در سبک زندگی می‌گنجد، گفت: در سبک زندگی  ایرانی اسلامی  هدف زندگی انسان را رستگاری می‌دانیم و تنها به دنبال پاسخگویی به غرایض انسانی نیستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان اینکه با اقتصاد و صنعت جنبه‌های مادی تأمین می‌شود اظهار کرد: اما در اسلام این مسأله کافی نیست و بعد معنوی زندگی را نیز باید در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه تمدن نمی‌توانیم جوامع غربی را الگو قرار دهیم افزود: این جوامع از نظر مادی بسیار پیشرفت کردند اما در حوزه معنوی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

حسینی با اشاره به اینکه ایران اسلامی تاریخ چندین هزار ساله دارد و نیازی ندارد غرب به آن راه نشان دهد تصریح کرد: غرب مادیات را دنبال می‌کند و نمی‌تواند نیازهای جامعه‌ای چون ایران را پاسخ بدهد.

وی با بیان اینکه اگر شهوت و خشونت را از سینمای غرب بگیریم چیزی برای آن نمی‌ماند ادامه داد: اما ما راه و رسم خود را داریم، انقلاب اسلامی نوع حکومتی جدیدی را ارائه داده است اگرچه هنوز به طور کامل محقق نشده است اما در مسیر هستیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه غرب مواردی چون ترقی و توسعه را مطرح کردند خاطرنشان کرد: آخرین نظریه غرب جهانی شدن است؛ آنها جهان را دهکده‌ای می‌دانند که باید یکی شود اما غرب باید الگو و سرمشق آن باشد!

وی با بیان اینکه غرب به دنبال تحمیل ارزش‌های آمریکا به جهان است گفت: البته اروپایی‌ها نیز برای ترویج فرهنگ آمریکا  نیز محدودیت‌هایی را در نظر گرفتند و مراقبت‌هایی انجام می‌دهند.

حسینی با اشاره به اینکه اوایل دولت یازدهم اعضای دولت به محضر مقام معظم رهبری رسیدند و حضرت آقا فرمودند که در حوزه آفندی و پدافندی فرهنگ ضعیف هستیم اظهار کرد: ما نباید بسترهای مختلف را رها کنیم و در اختیار دشمن قرار دهیم زیرا با این اتفاق ارزش‌های آمریکایی را با ما تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها حساب شده برای ترویج فرهنگ خود اقدام کردند و هنوز هم این کار را ادامه می‌دهند افزود: ما نیز تلاش کردیم و انقلاب کردیم تا رویه مسائل فرهنگی را تغییر دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: سند 2030 با فرهنگ ما سازگاری نداشت اما عده‌ای کورکورانه بدون تجزیه و تحلیل به دنبال اجرای آن بودند که مقام معظم رهبری در مقابل آن ایستادند.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی به بستری برای دشمن با هدف شبهه‌افکنی تبدیل شده است ادامه داد: منافقین و سلطنت‌طلبان در حال دنبال کردن منافع خود هستند که اگر جامعه به ویژه جوانان تاریخ معاصر را مطالعه نکنند ممکن است دچار تشکیک شوند.

حسینی با اشاره به اینکه باید شبکه‌های اجتماعی داخلی و بومی را تولید کرد خاطرنشان کرد: باید نسبت به این فضای مجازی جامعه را واکسینه کرد.

وی با گریزی به لزوم استفاده از ظرفیت فیلم و سیما گفت: فیلم «به وقت شام» به خوبی داعش را به تصویر کشید، سریال «گاندو» نیز به خوبی مسائل را مطرح کرد و به خاطر نشان دادن واقعیت‌ها با اعتراض عده‌ای خاص مواجه شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متأسفانه امروز کارهای خوبی در حوزه فرهنگی تولید نمی‌شود و بسیاری از برنامه‌ها به دلیل عدم حمایت به مرحله اجرا نمی‌رسند گفت: به مسائل فرهنگی به خوبی توجه نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کارگزار نظام اسلامی باید رفتار اسلامی داشته باشد تصریح کرد: نمی‌شود مدیران حقوق نجومی بگیرند و به کارمندان بگویند با حقوق کم بسازند و سختی را تحمل کنند.

حسینی با بیان اینکه مدیران باید در سختی مردم با آنان شریک باشند، ادامه داد: یک استاندار و وزیر نمی‌تواند بگوید هیچ کاری ندارم بلکه باید ورود کند و حمایت لازم را به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران نام افرادی را بر معابر گذاشتند که با اسلام و نظام زاویه داشتند خاطرنشان کرد: بی بی سی برای این نامگذاری جشن گرفته بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم ادامه داد: اینجا می‌گویند که به زور نمی‌خواهند مردم را به بهشت ببرند اما دشمنان با زور به دنبال به جهنم بردن جامعه ما هستند.

وی در ادامه با اشاره به حوزه نشر کتاب نیز اظهار کرد: مسؤولان فرهنگی باید طبق ضوابط و قوانین اجازه انتشار کتاب را دهند، نباید اجازه داد که در استنفورد کتاب تولید و در داخل منتشر و توزیع شود.

حسینی در ادامه در جریان پرسش و پاسخ دانشجویی با بیان اینکه از سال 1384 وقتی نیروهای انقلابی در دولت قرار گرفتند و خدمات ارزنده‌ای شد که تردیدی نداریم، خاطرنشان کرد: هم در دولت نهم و دهم اقدامات ارزنده‌ای شد که نمونه بارز آن مسکن مهر است و معاون وزیر راه و شهرسازی به ارزشمند بودن آن و تبدیل شدن به الگویی در جهان اشاره کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به اینکه خدمات گسترده‌ای انجام شده و هر کس به کشور خدمت کند باید از آن تقدیر کرد گفت: در دولت نهم و دهم همه نیروهای انقلاب پای کار آمدند و اتفاقات بزرگی رخ داد اگرچه ممکن است ایراداتی نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه معیار ما رهبری و ولایت است، اظهار کرد: اگر امروز نقدی بر احمدی‌نژاد وارد شده به این دلیل است که معیارهایی که خودش به آن اعتقاد داشت، کنار گذاشت و ما در این موارد با فردی تعارف نداریم.

حسینی با بیان اینکه هرکس در مسیر انقلاب حرکت کند با او همراه خواهیم بود و اگر فاصله بگیرد ما نیز زاویه پیدا می‌کنیم افزود: ما مانند اصلاح‌طلبان نیستیم وقتی طرف را با پنج تیر زده‌اند به دنبال توجیه باشیم و یا با مخالفان و دشمنان نظام مرزبندی نکنیم.

وی با بیان اینکه ما هیچ نگرانی از آمریکا و اروپا نداریم ادامه داد: اگر در داخل با قدرت بایستیم و مدیران به خوبی رفتار کنند، با مشکل مواجه نمی‌شویم آن وقت خودمان می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به اینکه در انقلاب ثابت کردیم «ما می‌توانیم» خاطرنشان کرد: امسال بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی تغییرات در کشور آغاز می‌شود چراکه تحولات از مجلس آغاز می‌شود.

وی گفت: نباید نماینده مجلس با یک آپارتمان از استیضاح انصراف دهد یا از آموزش و پرورش بیاید وزارت نفت و همواره در خدمت دولت باشد!

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ارتباط با سریال «گاندو» نیز گفت: این سریال می‌توانست از لحاظ ظاهری با کیفیت‌تر باشد اما محتوای آن مطلوب بود، هرچه درباره جیسیون رضاییان گفته شد، صحیح است اما برخی از مطالب گفته نشد.

وی با اشاره به اینکه در سلبریتی‌سازی، دستگاه‌هایی چون صدا و سیما نیز مقصر هستند تصریح کرد: در قاب جادویی به برخی‌ها آنچنان بها داده شده که نمی‌توان دیگر جلوی آنها را گرفت.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: حاضر هستیم با مسؤولان وقت به مناظره بنشینیم و درباره عملکرد خود و مدیران فعلی به بحث و گفت‌وگو بپردازیم.