انقلاب اسلامی محصول قرن‌ها تلاش و مبارزه است

حسن رحیم پورازغدی امشب در سلسله نشست‌های گفتمانی «بینّات» که با موضوع بررسی سیره سیاسی و مبارزاتی امام جواد(ع) در حسینیه آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای(ره) برگزار شد، گفت: افرادی را شما می‌بینید که کارهایی شبیه به کرامات و معجزه می‌کنند و باید گفت سطحی از کارهای غیرعادی وجود دارد که جز اولیای خدا نمی‌توانند آن را انجام دهند.

اخبار سیاسی_ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در مورد اهل بیت از حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تا امام زمان(عج) موارد زیادی نقل شده است که عصر غیبت حیاتشان اعجاز الهی است، افزود: امامت مسئله‌ای است که ابعاد فراوانی را در برمی‌گیرد و بخشی از آن خصوصیات اخلاقی،علمی و توانایی‌ها است.

وی با اشاره به بروز کلاهبرداری‌های عرفانی در نقاط مختلف دنیا، ادامه داد: قضیه فالگیری، کف‌بینی و پیشگویی آینده را ببینید که در دنیا چقدر طرفدار دارد و افراد فریب آن را می‌خورند.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: چون پیامبران حقیقی بودند آنگاه به‌دنبال آن پیامبران دروغین هم آمدند، چون امام زمان حقیقی وجود دارد، امام زمان قلابی پیدا می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اکنون چندین امام زمان و حضرت عیسی و چند پیامبر در زندان‌ها داریم، گفت: حتی در قم که مرکز حوزه شیعه است بخشی از این خرافات نظیر امام زمان قلابی، نایب امام زمان قلابی و سید یمانی قلابی وجود دارد، حتی در بین طلبه‌ها نیز این موارد گاهی دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: سال‌ها پیش مستندی دیدم که نشان می‌داد در آمریکای لاتین و آفریقا موارد خرافی از این دست رخ داده بود، در قرن 21 میلادی بعد از پیشرفت‌های صورت گرفته این موارد در شرق و غرب عالم باورپذیر شده است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تغییر رویه فیلمسازی در سینمای هالیوود، تاکید کرد: یادم است سالیان پیش فیلم‌های آخرالزمانی اصلا در هالیوود ساخته نمی‌شد، هم‌اکنون بیشترین تولیدات هالیوود در حوزه آخرالزمانی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بازخوانی سیره سیاسی و مبارزاتی امام جواد(ع) بیان کرد: امام جواد(ع) در کودکی به رهبری بزرگترین جریان فکری و سیاسی در جهان اسلام تبدیل شدند که این کار عظیمی بود، به‌طوری که شیعه در آن دوران آن قدر قوی شده بود که متقاعد کردن بزرگان و توده شیعه کار آسانی نبود.

وی ادامه داد: بعد از وقایع کربلا دو جریان از سمت شیعه شروع شد، یکی از سمت جناب محمد حنفیه بود که افرادی همچون مختار به‌میدان آمدند و مبارزات چریکی انجام می‌دادند، همچنین سادات حسنی را می‌توان نام برد که اغلب آن‌ها اهل جنگ و مبارزات مسلحانه بودند و شاخه دوم را هم امام سجاد(ع) رهبری کردند که نظیرش شاگردان و امامزاده‌هایی بود که هر کدام رهبران یک جنبش انقلابی بودند.

رحیم‌پور ازغدی با تاکید بر اینکه سادات و همین امامزاده‌ها رهبران انقلاب‌ها هستند، افزود: آخرین امامزاده‌ای که آمد و وضعیت دنیا را دگرگون کرد، امام خمینی(ره) بود، با این نگرش رهبر انقلاب، سیدحسن نصرالله، آیت‌الله سیستانی و در مجموع فرزندان حضرت فاطمه(س) در هزاره دوم هنوز موی دماغ همه حکومت‌ها و ابرقدرت‌ها هستند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از زمان امام سجاد(ع) به بعد فرزندان اهل بیت در مناطقی از جهان اسلام قیام مسلحانه و عقیدتی کردند که حکومت‌های انقلابی و علوی بسیاری تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه آشنا کردن مسلمین با اهل بیت یکی از دستاوردهای حضور فرزندان اهل بیت در جهان اسلام بود، خاطرنشان کرد: فرزندان اهل بیت با حکومت‌ها درگیر بودند و تحت تعقیب حکومت‌ها بودند، حتی در بین مردم حضور پیدا می‌کردند، از طرفی با اخلاق و منطق خود مردم شمال ایران را مسلمان و شیعه کردند، با این نگرش هزار سال پیش مذهب شیعیان حکومت آل‌بویه در زمان بنی‌عباس تشکیل شد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه در یمن شهدایی داریم که طبری و ایرانی هستند که مربوط به هزار سال پیش است، ادامه داد: این شهدا برای صدور انقلاب به آنجا رفتند، حتی در شمال ایران شهدای زیدی یمنی داریم و بعضی از امامزاده‌هایی که در شمال ایران است از رهبران انقلابی شیعه زیدی بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: صفویه به‌زور شمشیر مردم ایران را شیعه نکرد، صفویه عملا محصول و میوه قرن‌ها تلاش را چید، می‌خواهم بدانید اینکه امام جواد(ع) در سن 8 سالگی بزرگان شیعه را متقاعد می‌کند که می‌تواند بر آن‌ها رهبری کند کار بسیار بزرگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مأمون عباسی شعارش گفت‌وگوی تمدن‌ها بود و خیلی روشنفکر بود، عنوان کرد: این قدرت از شیعیان می‌ترسید، باید گفت روشنفکرهای امروزی یک صدم مأمون هم نیستند، اما از طرفی باید بدانید این آدم در برابر شیعه در حوزه تئوری و روشنفکری‌های خود کم آورد، اینکه چرا به امام جواد(ع) احترام سوری می‌گذاشت به این دلیل بود که شیعه در آن دوران قدرت محسوب می‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اهمیت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را بفهمید و فکر نکنید محصول سال 57 بوده بلکه محصول قرن‌ها مبارزه و تلاش است، از طرفی میلیون‌ها نفر در طی این راه هزینه داده‌ایم، با وجود مشکلاتی که هست، انقلاب اسلامی وضعیت جهان را بهم ریخت.

وی با اشاره به اینکه مأمون عباسی بغداد را به مرکز علم جهان تبدیل کرده بود، یادآور شد: وی بنا داشت شهادت امام رضا(ع) را لاپوشانی کند، همچنین می‌خواست امام جواد(ع) را به مانند امام رضا(ع) از نزدیک کنترل کند و خواهان این بود که رابطه ایشان را در بغداد با کلیه جریان‌ها قطع کند که معنویت امام جواد(ع) بیش از این شایع نشود.

رحیم‌پور ازغدی با گریز به شرارت‌ها و اهداف پلید مأمون عباسی در ماجرای به همسری درآوردن دخترش برای امام جواد(ع)، خاطرنشان کرد: در ذهن مأمون این بود که بچه‌ای از سوی دخترش در پی ازدواج با امام جواد(ع) متولد شود که بعد از آن ادعا کند توانسته مسئله شیعه را برای همیشه حل کرد‌ه‌ام، اما این خانم بچه‌دار نشد و مأمون شکست خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مأمون عباسی خواهان تربیت امام جواد(ع) به‌دست خود بود، بیان کرد: از طرفی وی به بن‌بست‌هایی رسید و قصدش فاسد کردن امام جواد(ع) از طریق اقدامات و برنامه‌هایش بود، به‌طوری که می‌خواست امام جواد(ع) را گرفتار لذت‌های دنیوی کند.

وی ادامه داد: معتصم عباسی بعد از مأمون خواهان از سر راه برداشتن امام جواد(ع) شد، حتی وی شهادت دروغ می‌دهد که امام جواد(ع) خواهان اقدامات مسلحانه هستند، از طرفی معتصم عباسی چند جلسه مناظره میان امام جواد(ع) و دانشمندان برگزار می‌کند که در همه این اقدامات شکست می‌خورد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امام جواد(ع) شاگردان فراوانی در همان سنین کودکی در مدینه و بغداد تربیت کردند که هر کدام بزرگان سیاسی در دوران حضور امامان بعدی بودند، افزود: ایشان خواص شیعه را متقاعد کردند، همچنین در مواجهه با توده مردم و عوام شیعه موفق عمل کردند و این طیف را هم برای رهبری خود متقاعد کردند که اقدام بزرگی بود، ایشان کاری کردند که بزرگترین بزرگان و متفکرین در آن دوران به گریه افتادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام جواد(ع) حتی فرمودند در صحنه علنی می‌مانیم، مردم و افکار عمومی را نباید از دست بدهیم، با خواص و دانشمندان در تمامی مناظره‌ها شرکت می‌کنم و یک میلی‌متر از ادعای امامت عقب‌نشینی نمی‌کنم، شیعه بسیار حساس بود که یک خطا هم از امام جواد(ع) نباید ببیند و هیچ‌کس حتی رقبای ایشان نتوانستند خطایی از ایشان ببینند.

وی یادآور شد: خاندان عباسی شکست‌هایی را که در دوران مناظره با امام رضا(ع) خورده بودند را می‌خواستند در دوران امام جواد(ع) به پیروزی تبدیل کنند اما باز هم شکست خوردند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه مأمون عباسی یکی از بزرگترین شبکه‌های اطلاعاتی جهان را داشت، اظهار کرد: وی چندین هزار کنیز از دختران زیبارو را آموزش جاسوسی می‌داد و آن‌ها را به‌عنوان هدیه و سوغات به افراد مختلف می‌سپرد، حتی به‌کشورهای خارجی کنیزهای فراوانی را اعزام می‌کردند که همه متخصص جاسوسی بودند و آموزش دیده بودند، بنابراین این مسئله در ماجرای ازدواج امام رضا(ع) و امام جواد(ع) رخ داد که ادامه همین پروژه بود.