اعلام میزان حقوق ماهیانه طلبه‌ها از تریبون نمازجمعه

یکی از ائمه جمعه در خطبه های امروز خود گفت: حداکثر دریافتی یک طلبه ۷۰۰ هزار تومان در ماه است که در مقابل این گرانی‌ها می‌سوزند و می‌سازند و دم نمی‌زنند.

اخبار سیاسی- تریبون نماز جمعه این هفته بندرعباس، کرمان و بیرجند هم حال و هوایی برجامی داشت هم از وضعیت گرانی در کشور انتقاد شد. رئیس دفتر رهبری هم این هفته میهمان نمازجمعه بندرعباس بود تا هم از تلاش های امام جمعه سابق تشکر کند و هم توصیه هایی به امام جمعه جدید داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، گفت: نخستین نماز جمعه شهر بندرعباس به امامت حجت الاسلام عبادی زاده اقامه می‌شود. وی فرزند نخبه هرمزگانی است و در آینده می‌تواند به چهره برجسته ای در بین نمایندگان ولی فقیه در کشور تبدیل می‌شود.

* برای نخستین بار است که به مسجد جامع بندرعباس آمده‌ام و می‌توانم بگویم این مسجد در این نقطه حساس که در مرز کشورمان قرار دارد یک پدیده تحسین برانگیز و آبروی شهر بندرعباس است. مصلی‌های زیادی دیدم اما چنین مسجد جامعی همچون بندرعباس ندیدم یا کم دیدم.

* این مسجد جامع حاصل تلاش آیت الله نعیم آبادی و پشتیبانی مردم است، مردم قدرشناس زحمات و خدمات آیت الله نعیم آبادی بوده و هستند و از وی می‌خواهم به عنوان روحانی محبوب و فاضل و عالم و علاقه مند به هرمزگان از این استان پا نکشند.

*به برکت انقلاب اسلامی بار دیگر نماز جمعه در کشورمان احیا شد و این سنت الهی برپا شد. سنت اعتکاف از دیگر سنت‌هایی بود که فراموش شده بود و بسیاری نمی‌دانستند که اعتکاف چگونه باید انجام شود.

* حداکثر دریافتی یک طلبه ۷۰۰ هزار تومان در ماه است که در مقابل این گرانی‌ها می‌سوزند و می‌سازند و دم نمی‌زنند.

*{با اشاره به اینکه طلبه‌های سالخورده ای در کشور هستند که کسی از آنها احوالی نمی پرسد،}: یکی از وظایف دفتر مقام معظم رهبری رسیدگی به روحانیون سالخورده است. باید از کودکی فرزندانمان را با نماز آشنا کنیم تا با آن اخت بگیرند و پرورش اسلامی یابند. ثانیه‌ای نیست که مقام معظم رهبری یاد مردم را فراموش کنند.

خطیب نماز جمعه کرمان: انگلیس در این وحشت بماند که کی و کجا از ما سیلی می‌خورد
حجت‌الاسلام اصغر عسکری نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد؛ گفت: بیشتر مردم در کشور مسکن ندارند و از طرفی تعداد زیادی خانه بلااستفاده در کشور وجود دارد که متاسفانه قابل درک نیست.

* باید فکری اساسی برای مهار افزایش قیمت اجاره مسکن کرد و مردم توان پرداخت اجاره بالا را ندارند. اگر فکری برای این معضل نشود مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت. نظارت بر قیمت مسکن وظیفه دولت است و باید بررسی و با آن برخورد کنند. مسکن‌های مهری که ساخته شده و تحویل مردم قرار نگرفته است باید مورد تاکید دولت قرار بگیرد.

* دشمن باور نمی‌کرد تجاوز پهبادی آمریکا به مرزهای هوایی کشور را پاسخ بدهد و این پهباد را ساقط کند و امروز به فکر جبران افتاده است.

* انگلیس که هم‌پیمان آمریکا است بداند که این اقدام او در توقیف نفتکش ایرانی بر خلاف تمام معاهدات بین‌المللی است و بی‌پاسخ نخواهد ماند، رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه فرمودند که انگلیس آنچنان سیلی خواهد خورد که برای دیگران درس عبرتی شود.

* خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام از حدود ۱۴ ماه قبل و عدم تعهد اروپایی‌ها به ۱۱ تعهد برجام خود باعث شد ایران نیز کار خود را به پیش ببرد، ما نیز به برجام متعهد نخواهیم بود و مرحله به مرحله از تعهد خود کم می‌کنیم.

*{با اشاره به اینکه قرارداد یک‌طرفه باید آتش زده شود چرا که اروپا و آمریکا هیچ تعهدی به برجام ندارند}: هیچ دلیلی ندارد که ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا سر تسلیم فرود بیاریم چرا که کشوری آزاد و مستقل هستیم.

* نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که جنگ یمن فروکش کند و این نتیجه مقاومت و ایستادگی است؛ این نماینده اعلام کرده که در هیچ کجا خواهان جنگ با ایران نیستیم در حالی‌که همین‌ها تا دیروز حرف‌های دیگری می‌زدند و از آمریکا تبعیت محض می‌کردند.

خطیب نماز جمعه بیرجند: امنیت خط قرمز ایران است

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی بیرجند اظهار داشت: اگر می خواهیم از عذاب الهی رها شویم شرط آن توحید است و توحید و ایمان به خدا نجات دهنده است؛ البته از هر کسی هم توحید پذیرفته نیست.