واکنش پوتین به خبر درگذشت آمانو

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در پیام تسلیتی که از سوی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شده، درگذشت " یوکیو آمانو " مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را به همسر این سیاستمدار برجسته تسلیت گفته و با وی ابراز همدردی کرده است.

اخبار بین الملل- "یوکیو آمانو" امروز (دوشنبه) در سن 73 سالگی درگذشت. مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اعلام کرده که این حادثه در حالی رخ داده که انتظار می‌رفت آمانو امروز برکناری خود از این سمت را اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درگذشت

در پیام تسلیت رئیس جمهوری روسیه آمده است: «در تلگرام تسلیتی که از سوی ولادیمیر پوتین ارسال شده تاکید شده که مقامات مسکو "یوکیو آمانو" را به عنوان دیپلماتی برجسته و تاثیرگذار در تقویت امنیت و ثبات بین المللی به یاد خواهند داشت. در این پیام تاکید شده، پوتین معتقد است آمانو سهم بسیار زیادی در افزایش کارایی و فعالیت موثر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و تلاش فعالانه ایشان در هدایت این سازمان به توسعه انرژی اتمی صلح آمیز و تقویت رژیم عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای در جهان کمک زیادی کرده است.»

پوتین در این پیام یادآور شده که وی بارها شخصاً با "یوکیو آمانو" دیدار و گفت‌وگو کرده و همواره شجاعت، پایبندی به اصول و توانایی ایشان در حل و فصل مسائل مهم و پیچیده بین المللی را تحسین کرده است.