کوشنر: "معامله قرن" برای کاهش نفوذ ایران است

مشاور کاخ سفید و داماد رئیس‌جمهور آمریکا در دفاع از « معامله قرن » که بنا به ادعای واشنگتن با هدف صلح میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها طراحی شده است، تأکید کرد که این طرح به کاهش نفوذ ایران در منطقه کمک می‌کند.

اخبار سیاسی- «جرد کوشنر» در مصاحبه اختصاصی با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرد که مواضع ضدایرانی برخی کشورهای عربی موجب شده است که رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

داماد ترامپ در دفاع از طرح «معامله قرن» که مدعی هستند با هدف سازش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها طراحی شده است، گفت: «گرچه صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان به مفهوم امنیت برای هر دو طرف است اما ردپای تهران در جهان عرب را نیز از بین می‌برد».

کوشنر اینگونه ادامه داد: «هیچ چیز بیشتر از ایران ، امنیت منطقه را تهدید نمی‌کند».

این مقام آمریکایی در ارتباط با مواضع ضدایرانی برخی کشورهای عربی توضیح داد که مخالفت این کشورها با ایران موجب شده است که کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به یکدیگر نزدیک شوند و «من فکر می‌کنم که در آینده شاهد آن خواهیم بود که این همکاری در نهایت به تقویت پیشرفت‌های دیپلماتیک در زمینه های دیگر از جمله تلاش‌های صلح کمک کند.»

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

همچنین بر اساس طرح مذکور، دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.