برزیل: عدم تحویل سوخت به کشتی‌ها به روابط ما با ایران تاثیر نمی‌گذارد
 لوکافراز وزیر تجارت خارجی برزیل مدعی شد که سرگردانی کشتی‌های ایرانی در دریا و عدم تحویل نفت به آنها هیچ تأثیری در روابط دوجانبه تجاری ایران و برزیل نخواهد گذاشت.

اخبار سیاسی- فراز اعلام کرد: همچنین عدم تحویل نفت به کشتی‌ها هیچ تأثیری روی صادرات برزیل به ایران هم نمی‌گذارد. این کشتی‌ها بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود غلات به ایران ببرد که به دلیل تمام شدن سوخت در این مسیر و عدم تحویل شرکت نفتی دولتی برزیل یعنی پتروبراس به دلیل تهدیدهای تحریمی آمریکا سرگردان مانده است. 

پیش از این ایران گفته بود در صورتی که برزیل اجازه ندهد دو کشتی ایرانی سرگردان در سواحل این کشور سوخت‌گیری کند واردات از این کشور را متوقف خواهد کرد، ایران واردکننده یک سوم ذرت برزیل است.

سیدعلی صادقیان سفیر ایران در برزیل به مقامات این کشور گفته بود در صورتی که این کشور از سوخت‌گیری کشتی‌های ایران جلوگیری کند ایران می‌تواند به راحتی تأمین‌کنندگان جدید ذرت، سویا و گوشت پیدا کند. 

صادرات برزیل به ایران سالانه حدود 2 میلیارد دلار است که بیشتر آن را محصولاتی نظیر ذرت، گوشت و شکر تشکیل می‌دهد. ایران یک سوم ذرت صادراتی برزیل را خریداری می‌کند. 

شرکت پتروبراس اخیراً در واکنش به عدم تحویل سوخت به کشتی‌های ایرانی گفته بود این یک تصمیم تجاری است و شرکت‌های دیگر می‌توانند به کشتی‌ها سوخت بفروشند.