دولت با احیا وزارت بازرگانی به دنبال سرگرم کردن مردم است

شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی درباره احیای وزارت بازرگانی گفت: در همه دنیا تولید و بازرگانی در یک وزارتخانه قرار دارد و این موضوع را در سال‌های قبل با عنوان وزارت بازرگانی تجربه کرده‌ایم که در آن زمان نوسانات شرایط قیمت را در بازار شاهد بودیم.

اخبار سیاسی_ وی افزود: زمانی که گرانی و نوسانات قیمت محصولات، اجناس و تولیدات را در کشور شاهد بودیم وزارت جهاد کشاورزی توپ را به میدان وزارت بازرگانی پاس می‌داد و البته بالعکس آن هم وجود داشت. این در حالی است که مجلس نمی‌توانست وظیفه نظارتی‌اش را نسبت به کدام وزارتخانه اعمال کند و با کدامیک از این وزارتخانه‌ها درباره وضعیت بازار مذاکره کند.

نماینده مردم دهلران در مجلس تصریح کرد: آمارهای مصرف برخی اقلام از سوی این 2 وزارتخانه متفاوت بود که برای مثال سرانه مصرف برنج از سوی وزارت کشاورزی به ازای هر ایرانی 34 کیلو اعلام شده و همین سرانه از سوی وزارت بازرگانی 44 کیلو عنوان شد.

کاظم‌زاده اظهار داشت: جداسازی تولید و بازرگانی یعنی بازگشت به شرایط قبل و تکرار بحران‌ها و اختلافات قبلی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی.

وی خاطرنشان کرد:‌ دولت وقتی نمی‌تواند بازار را کنترل کند چه فرقی می‌کند چند وزارتخانه در کشور وجود دارد لذا به نظر می‌رسد زمانی که دولت ثبات مدیریتی ندارد می‌خواهد خود و افکار عمومی را سرگرم کند تا به پایان دولت دوازدهم نزدیک شویم.

نماینده مردم دهلران در مجلس  گفت: ایجاد وزارت بازرگانی پاک کردن صورت مسئله است و هیچ تأثیری در تنظیم وضعیت بازار ندارد ضمن اینکه باعث از هم پاشیدگی بازار هم خواهد شد.

 مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «جلوگیری از تشکیل وزارت بازرگانی جهت حمایت از تولید ملی» خواستار پیگیری این موضوع شدند.