وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین با ظریف دیدار می‌کند

 «سونگ تائو» وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

اخبار سیاسی- محمدجواد ظریف همچنین بعدازظهر امروز اعتبارنامه نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) را دریافت می‌کند. سفرای جمهوری چک و استرالیا نیز در پایان ماموریتشان در تهران قرار است بعدازظهر امروز با وزیر خارجه ایران دیدار و خداحافظی کنند.

 «سونگ تائو» که در رأس هیأتی از وزارت بین‌الملل حزب کمونیست چین به تهران سفر کرده، روز یکشنبه ششم مرداد ماه نیز با سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

سونگ تائو در ملاقات با خرازی ضمن قدردانی از مواضع ایران در حمایت از چین در جنگ تجاری آمریکا علیه این کشور و پیشنهادهای رئیس شورای راهبردی روابط خارجی برای گسترش روابط دوجانبه تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش روابط دو طرف وجود دارد و از نظر چین، ایران شریکی صمیمی محسوب می‌شود.(جزییات بیشتر) 

وی با تاکید بر اینکه چین از زاویه راهبردی و درازمدت به همکاری و رابطه با ایران می‌نگرد، گفت: اراده سیاسی چین بر توسعه روابط ایران و اجرای برجام، تغییرناپذیر است.

این مقام چینی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و چین در مسائل منطقه‌ای عنوان کرد: چین به خوبی به اهمیت نقش ایران در منطقه واقف است.

خرازی نیز در این دیدار اقتصاد چین و ایران را مکمل یکدیگر خواند و گفت: باید درباره این روابط درازمدت اندیشید و چین مد نظر داشته باشد که آمریکا با فشار بر کشورهای غیرمستقل می‌تواند پکن را در زمینه تامین انرژی نیز با فشار مواجه سازد.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز هفتم مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به تحرکات دیپلماتیک هفته‌های اخیر به سفر این مقام چینی اشاره کرد و از سفر یک وزیر بلندپایه هندی به تهران در هفته جاری خبر داد.