توئیت پمپئو برای سفر به تهران فریبکاری است

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی  عضو کمیسیون اقتصادی، با اشاره به اینکه پمپئو وزیر خارجه آمریکا عنوان کرده پیشنهاد سفر به تهران از سوی ایران پذیرفته نشده و این سفر را با سفر ظریف به نیویورک مقایسه کرده است، گفت: این صحبت وزیر خارجه آمریکا ناظر بر رفتار فریبکارانه است.

مردم از دولتمردان آمریکا متنفرند

اخبار سیاسی-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اینکه پمپئو بخواهد به تهران بیاید به این بهانه که ظریف به آمریکا می رود، مقایسه نادرست است، چرا که مجلس و دولت ایران به واسطه سیاست های خصمانه ای که آمریکا علیه جمهوری اسلامی و مردم داشته علاقه ای ندارد در خاک آمریکا حضور پیدا کند، مردم از دولتمردان و شخصیت هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته اند متنفر هستند.

 
ترامپ پمپئو

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه برای ایران مجلس و دولت آمریکا هیچ تفاوتی ندارد، تاکید کرد: آنها کمر به نابودی مردم ایران بسته اند بنابراین حضور مسئولین ما در این کشور هیچ توجیهی ندارد.

وی بیان داشت: با این حال از آنجایی که آمریکایی ها همه چیز  دنیا را قبضه کرده اند و مراکز بین المللی را در خاک خود تاسیس و راه اندازی کرده است اگر سازمان ملل خارج از آمریکا باشد به پمپئو قول می دهیم که حتی یک روز وزیر خارجه ایران در آمریکا حضور پیدا نکند.

ظریف به آمریکا نمی رود بلکه در سازمان ملل حضور پیدا می کند

پور ابراهیمی درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مسئولین کشور با اکراه به سرزمین آمریکا برای حضور در امکان بین المللی حضور پیدا می کنند، اظهار داشت: در حالی وزیر خارجه آمریکا به سفر ظریف اشاره می کند که وزیر و خبرنگار ما اجازه تردد در خیابان های نیویورک را نداشتند و برای نماینده ایران و وزیر محدودیت اعمال کردند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه در ایران نهاد بین المللی وجود ندارد که آمریکایی ها بخواهند به این بهانه به تهران سفر کنند، بیان داشت: آمریکا به دلیل ساختارهای جهانی و به واسطه نگاه استکباری تمام مراکز بین المللی را در کشور خود تعریف کرده اند بنابراین عملا ما مجبوریم برای حضور در مراکز بین المللی به آمریکا سفر کنیم اما این سفر ها به معنا حضور در آمریکا نیست این حرف فریبکارانه است و توصیه می کنم وزیر خارجه آمریکا قبل از بیان چنین حرف هایی،  رفتار خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی را اصلاح کند.

وی عنوان کرد: حتی اگر سازمان بین المللی در ایران وجود داشت و پمپئو می خواست به این بهانه در ایران حضور پیدا کند مردم  به دلیل رفتارها و اظهارنظرهای سخیف و خصمانه اثری از او باقی نمی گذاشتند، گذشته زمانی که به دلایل مشکلات اقتصادی و شوک ارزی مشکلاتی برای مردم ایجاد شد و شاهد اعتراض های به حق آنها بودیم، آمریکایی ها تصور کردند اعتراض کارگران به حقوق و دستمزد به معنای مخالفت با اصل انقلاب است.

پور ابراهیمی افزود: پمپئو که از منظر ما سیاستمدار کودن محسوب می شود با اتکا به این مسائل تحلیل کرد که سال 2019 جمهوری اسلامی ایران سقوط می کندو رسما اعلام کرد جشن پایان انقلاب را در آغار کریسمس 2019 در تهران می گیرد، با این حساب کسی که با چنین وقاحتی ابراز نظر می کند، اگر سازمان جهانی درایرن باشد مردم به محض حضور او اثری از آن نخواهد گذاشت، ایران هرگز علیه کشوری اظهار نظر نکرده و نگران حضور مسئولانش در آن کشور نیست، روابط ایران منطبق بر اصل احترام متقابل است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: به نظر می آید توئیت پمپئو برای سفر به تهران فریبکاری است، جمهوری اسلامی با روش مقاومت پاسخ رویکرد خصمانه را می دهد و ذره ای از منافع ملی کوتاه نمی آید.