گام‌های کاهش تعهدات برجامی را بدون تعارف برمی‌داریم

محمدابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ، درباره گام‌های تعیین‌شده جمهوری اسلامی ایران در پایان مهلت تعیین‌شده به اروپایی‌ها در قبال برجام،گفت: تصمیمات  لازم برای برداشت گام‌های بعدی در جهت کاهش تعهدات برجامی اتخاذ شده است.

اخبار سیاسی- وی افزود: مسئولان کشور با کاهش تعهدات برجامی ، دربرابر خروج یکجانبه آمریکا از برجام یک تصمیم ملی اتخاذ کرده‌اند و گام بعدی نیز به‌هنگام عملیاتی می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با تأکید براینکه مسئولیت همه عواقب کاهش تعهدات برجامی ایران به‌عهده کشورهایی است که آغازگر بدعهدی در اجرای مفاد برجام بودند، اضافه کرد: اروپایی‌ها باید مطمئن باشند ایران در اخطاری که به آنها درباره کاهش تعهدات برجامی داده، جدی است.

رضایی با تأکید بر اینکه اگر طرف‌های باقی‌مانده در برجام برای نجات این معاهده‌ بین‌المللی گام جدی برندارند ایران گام‌های بعدی خود را برمی‌دارد، اظهار داشت: این فرصتی که به طرف‌های برجامی داده شده قطعاً قابل تمدید نخواهد بود و ما گام‌های بعدی را برخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان اروپایی به ایران توصیه می‌کنند همچنان به تعهدات برجامی خود عمل کند، اما خودشان تلاشی برای نجات برجام انجام نمی‌دهند.

نماینده مردم خمین در مجلس تصریح کرد: قرار بر این نیست که ما به تعهدات خود عمل کنیم و آنها بدعهدی کنند، به همین دلیل است که ایران اصرار دارد گام‌های عملی را در جهت کاهش تعهدات برجامی بردارد.

رضایی با بیان اینکه ایران بیش از یک سال به طرف‌های باقیمانده در برجام فرصت داد تا اقدامات عملی خود را برای جبران نبود آمریکا آغاز کنند، اما خروجی آن چیزی جز چند بیانیه سیاسی نبود،گفت: اروپا باید بداند اجرا نشدن تعهدات برجامی‌اش حتی با وجود فشار آمریکا پذیرفتنی نیست، اروپا باید به‌طور کامل به تعهدات برجامی خود عمل کند و در چنین شرایطی ما نیز متناسب با اجرای تعهدات آنها اقدام خواهیم کرد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه توان جمهوری اسلامی ایران در گام بعدی کاهش تعهدات برجامی بیش از گذشته است و مسئولیت این اقدامات برعهده کشورهایی است که به تعهدات خود عمل نکردند، اظهار داشت: ایران برای دستیابی به حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای خود با هیچ کشوری تعارف ندارد.