سناتور ارشد دموکرات خواستار استیضاح ترامپ شد

الیوت انگل سناتور دموکرات با انتشار بیانیه‌ای از مجلس نمایندگان خواست تا روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به‌خاطر جلوگیری از اجرای قانون در جریان تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آغاز کند.

اخبار بین الملل- وی در ادامه افزود: مردم آمریکا خواستار و مستحق حقیقت و واقعیت هستند. جلسه شهادت آقای مولر، شواهد معتبری را ارائه کرد که رئیس‌جمهور مرتکب جلوگیری از اجرای عدالت شده است و من بر این باورم که مجلس نمایندگان باید روند استیضاح رئیس‌جمهور را آغاز کند.

پس از حضور رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در جلسه شهادت کنگره، تلاش دموکراتها برای استیضاح ترامپ افزایش یافته است.

رابرت مولر در این نشست برخی از اتهامات ترامپ برای تضعیف روند تحقیقات در پرونده روسیه را تأیید کرده است.

حامیان استیضاح ترامپ بر این باورند که میزان حمایت‌ها از طرح استیضاح پس از بازگشت نمایندگان از تعطیلات 6 هفته‌ای رو به افزایش خواهد بود. روز دوشنبه دو نماینده دموکرات دیگر حمایت خود را از طرح استیضاح اعلام کردند. از چهارشنبه گذشته تاکنون ده‌ها نماینده دموکرات دیگر نیز از این طرح حمایت کرده‌اند. حمایت نمایندگان دموکرات از استیضاح ترامپ، پس از حضور رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 و اظهارات وی درباره عملکرد ترامپ، به‌شدت افزایش داشته است.

تاکنون 106 نماینده دموکرات خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند. دموکراتها برای پیگیری نهایی این طرح به 118 امضا نیاز دارند و اکنون در آستانه موفقیت در این مسئله قرار گرفته‌اند.