سخنان بی پرده آل هاشم با روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری و افتتاح همزمان نمایشگاه فرش تبریز و پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی که در نمایشگاه بین‌المللی فرش تبریز با حضور روحانی و هیات همراه برگزار شد، اظهار کرد:

اخبار سیاسی_ تشریف‌فرمایی ریاست جمهوری به شهر شهیدان محراب و سرزمین ۲۹ بهمن تبریز و خانه عاشوراییان را خیرمقدم عرض می‌کنم. 

وی با بیان اینکه در آستانه روز خبرنگار قرار گرفته‌ایم، افزود: خدمت مجاهدانه رسانه‌ها و  این روز را پیشاپیش تبریک می‌گویم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به نقش آذربایجان در دفاع از تمامیت کشور گفت: در برهه‌های مختلف آذربایجان در قامت ملتی غیور همواره حافظ مناطق کشور بوده و سینه را در برابر مشکلات سپر کرده است. 

وی، به حماسه مشروطه اشاره کرده و اظهار داشت: آذربایجان با نقش بی‌بدیل خود همواره تارخ‌ساز بوده و نشان داد که این سرزمین باید آزادی را دریابد که به تعبیر رهبری مردمان این دیار را می‌توان شجاعان میدان سخت نامید و آخرین گواه این ادعا ایستادگی آذربایجان در برابر وسوسه‌های خارجی برای همراهی در دی ماه 96 بود ولی مردم شریف تبریز دست رد بر سینه شیاطین زدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم آذربایجان برای دشمن یاس و برای دوستان امید آفرید، گفت: از شخص رئیس جمهور به خاطر سفر مجدد به استان تشکر کنم و تشکری دیگر بابت به کارگیری تمام توان و سرمایه دیپلماسی برای نیافتادن در تله مذاکره آمریکا به ایشان و دولت دارم.

وی ادامه داد: دستگیری جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی از دیگر اقدامات است و البته نشان دادن روحیه تبعیت از رهبری در مباحث کلان، کاهش امید به تعهدات برجامی، حمایت تمام قد از نهاد ارزشمند سپاه به خاطر تحقیر آمریکا در ساقط کردن پهباد متجاوز و توقیف نفتکش‌ انگلیس خبیث از کارهای ارزشمندی است که انجام گرفته است. 

وی اذعان داشت: مفتخریم که همدلی و هماهنگی بسیار خوب در میان استان اعم از نمایندگان، دستگاه قضایی، نیروهای مسلح، ائمه جمعه، استاندار و بین مردم حاکم است. 

آل‌هاشم، به فرصت‌هایی در این استان نظیر جاذبه گردشگری اشاره کرد و گفت: با وجود آثار تاریخی و مناطق بکر طبیعی که با ایجاد امکانات رفاهی می‌توان از این ظرفیت بهره‌ گرفت، می‌توان درآمدزایی و سرمایه‌گذاری خوبی را رقم زد. 

وی ادامه داد: وجود ذخایر زیرزمینی، عشق به ورزش، همسایگی با کشورهای مختلف که می‌توان با تقویت مناطق آزاد بیشتر هم شود نیز از جمله ظرفیت‌های خطه آذربایجان است. 

امام جمعه تبریز گفت: وجود فرهنگ ایثار و شهادت، چالش‌های نظیر قیمت مسکن، هزینه تحصیلات، خصوصی‌سازی‌های بی‌مبنا، راه‌های نیمه کار ریلی مانند تبریز به میانه و جاده‌هایی مانند تبریز به بازرگان، اهر، سهند، رکورد صنعت، حاشیه‌نشینی، کمبود زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی، تهدیدات زیست محیطی مانند  قطع درختان، ادامه طرح‌های دریاچه ارومیه مانند تکمیل تصفیه‌خانه‌های ارومیه، تونل انتقال رود زاب به دریاچه ارومیه، فراموشی بخش کشاورزی و صنعت کفش و قالیبافی، فضای آشفته مجازی، بالا رفتن سن ازدواج از موضوعات قابل بحث در استان است. 

وی، به راهکارها اشاره کرده و بیان کرد: ما مخالف واگذاری نیستیم اما معتقدیم همان اهلیت مدنظر نمایندگان و دولت در افراد مختلف باید احصاء شود.  

امام جمعه تبریز متذکر شد: آقای رئیس جمهور، اجرای رونق تولید، رفع موانع صنایع، حمایت نظام بانکی، اعطای بیشتر اختیارات، تخصیص اعتبارات ملی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی، ترویج فرهنگ عاشورایی، حمایت از پیام‌رسان‌ها،استفاده از ظرفیت ارس برای حل مشکلات و ازدواج و صدور دستور ویژه جهت ساخت خانه عالم برای ترویج غنی اسلام و حمایت از بیمه دی جهت رفع مشکلات ایثارگران و پیگیری مصوبات سفر قبل در را برنامه خود قرار دهید. 

وی خاطرنشان کرد: قطعاً آذربایجان در مانند همیشه در مقاومت عزتمندانه پیش خواهد بود چراکه همان طور که رهبری در دیدار ۲۹ بهمن سال گذشته فرمودند، این منطقه در طول تاریخ پیشگام بوده است که نمونه آن، مشروطه، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که  با اعتماد بر این مردم غیرتمند ضمن حمایت و امید دادن به کشور اسلامی در مواضع عزتمندانه خود در مقابل زیاده‌خواهان و فریب‌کاران قاطعانه ایستادگی کرده هرچند که در این راه وزیر امور خارجه تحریم شود. 

وی بیان کرد: تنها راه برای دولت و مردم مقاومت است و بس. چراکه رهبری فرموده‌اند  که پیروزی از آن شماست و وعده خداوند نیز چنین است.