تحریم ظریف صدای رسوایی آمریکا را در دنیا بلندتر کرد
آیت‌الله مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ، در خصوص اعمال تحریم‌های اخیر خزانه‌داری آمریکا علیه وزیر خارجه کشورمان گفت: دشمنی‌های آمریکا با ایران تمام شدنی که نیست.
 
اخبار سیاسی_ وی ادامه داد: آمریکا فکر می‌کند با تحریم شخصیت‌ها به نتیجه‌ای می‌رسد و تحقیری نسبت به ایران انجام می‌دهد، کما اینکه دیدیم بالاتر از آقای ظریف، مدتی پیش مقام معظم رهبری را تحریم کرد و نتیجه‌ای از این کار خود دریافت نکرد.

وی ادامه داد: آقای ظریف از این تحریم‌ها ترسی ندارد و این ترامپ است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، با چنگ زدن به هر وسیله ای، می‌خواهد خود را قدرتمند نشان دهد، ولی نتیجه برعکس گرفته و طبق نظرسنجی‌هایی که توسط کارشناسان آمریکایی انجام شده، در داخل آمریکا منفورتر هم شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها تاثیر بر ایران نخواهد داشت و تنها صدای رسوایی آمریکا در دنیا را بلندتر خواهد کرد.

وی در خصوص واکنش مسئولین در جامعه جهانی عنوان کرد: مسئولین ما باید در مجامع جهانی، مردم را با جنایات آمریکا آشنا کنند و کشور‌های دنیا را به مقابله با آمریکا فرا بخوانند؛ کشور‌های مختلف هم باید جنایات آمریکا را محکوم کنند تا ترامپ از این کار‌های احمقانه خود دست بکشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اروپایی‌ها نباید تحت فشار آمریکایی‌ها قرار بگیرند و موضع خود را در قبال مسئله برجام و مسائل این چنینی را سریع‌تر مشخص کنند.