بررسی پیامد‌های سیلاب‌های اخیر در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت

جلسه کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام با دو دستور کار «بررسی الگوی پایه اسلامی – ایرانی پیشرفت» و «تحلیل پیامد‌های سیلاب‌های اخیر کشور» از منظر سیاست‌های مربوطه روز گذشته (شنبه) تشکیل شد.

اخبار سیاسی_ در این جلسه با توجه به دستور مقام معظم رهبری جهت تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی – ایرانی پیشرفت، کمیسیون زیربنایی با حضور اعضا و دعوت از مسئولین مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، مفاد الگو از منظر چارچوب بالادستی سیاست‌های کلی، جایگاه الگو، الزامات اجرایی و ملاحظات مربوطه را بررسی کرد. به این منظور نتایج بررسی‌ها، جهت طرح در جلسه شورای مجمع ارائه خواهد شد.

در ادامه این جلسه با توجه به پیامد‌های زیرساختی سیلاب‌های سال جاری در کشور و تأکید سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه (ابلاغی سال۱۳۸۴) بر لزوم آمادگی در برابر بحران، گزارشی از شدت و خسارت‌های سیلاب‌های سال جاری کشور، آسیب‌شناسی وضعیت مدیریت بحران و روش‌های پیشگیری از بحران توسط کمیته آمایش، مسکن و شهرسازی ارائه و بر لزوم نگاه همه‌جانبه به سیاست‌های کلی تأکید شد.

در پایان، نظرات اعضای کمیسیون در رابطه با لزوم اصلاح لایحه قانونی مدیریت بحران کشور، به‌منظور طرح در هیئت عالی نظارت مجمع، توسط کمیته مربوطه جمع‌بندی شد.