نامه پراحساس ظریف برای روحانی

وزیر امور خارجه در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری از وی به خاطر حمایت‌ها و حضورش در وزارت خارجه قدردانی کرد.

متن نامه محمدجواد ظریف به شرح زیر است:

«حضرت حجت الاسلام و المسلمین، جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 

با سلام و احترام

حضور صمیمی و بزرگوارانه حضرتعالی در جمع مدیران ارشد وزارت امور خارجه و اختصاص وقت ارزشمند ریاست محترم جمهوری برای استماع سخنان اینجانب و سه تن از معاونان که به نمایندگی از آن جمع خدمتتان ارائه شد؛ و به ویژه بیانات دقیق، جامع و راهگشای حضرتعالی در این دیدار موجب دلگرمی و ارتقاء امید و انگیزه در کارگزاران سیاست خارجی کشور در این روزهای سخت و توفانی شد.

وظیفه خود می‌دانم هم از سوی خود و هم به نیابت از همه همکاران خود از حضرتعالی سپاسگزاری کرده و تاکید کنم که رهنمودها، تدابیر و حمایت های جنابعالی، در سایه مدیریت عالی مقام معظم رهبری (مدظله) همراه با اعتماد و لطف مردم شریف ایران بزرگترین سرمایه دستگاه دیپلماسی کشور است.

خدمتگزاران عرصه سیاست خارجی انشاالله قدردان این نعمت‌های بزرگ الهی بوده و تلاش مضاعف خواهند کرد تا به رغم دشواری‌ها و نارسایی‌ها، امانتدار خوبی برای این نعمات باشند.

همچنین وظیفه خود می دانم مراتب تشکر عمیق و خالصانه خود را از عبارات و تعابیر سخاوتمندانه و سرشار از لطف حضرتعالی نسبت به شخص این کمترین تقدیم کنم.

مزید توفیقات حضرتعالی را از خداومند متعال مسئلت دارم.

محمدجواد ظریف»

حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز (سه‌شنبه) و در پی تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از سوی دولت آمریکا در وزارت امور خارجه حضور یافت و با ظریف، معاونان و مدیران این وزارتخانه دیدار و به ایراد سخنرانی پرداخت.