ظریف: تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران کارساز نیست

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفرش به قطر صبح دوشنبه با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

اخبار سیاسی_ وزیر خارجه در این دیدار دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با همه همسایگان را مورد تأکید قرار داد و از روابط ایران و قطر به عنوان الگویی برای مناسبات سیاسی ایران و کشورهای منطقه یاد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران کارساز نیست و بر ناامنی منطقه افزوده است.

امیر قطر نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات نزدیک و برادرانه ایران و قطر، مشورت و رایزنی 2 کشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و تلاش مشترک برای حل و فصل مشکلات منطقه را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین بر آمادگی همیشگی کشورش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد.

به گزارش فارس، ظریف به منظور دیدار و گفتگو با مقامات قطری عصر دیروز (یکشنبه) راهی دوحه شد. وی همچنین با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای قطری امنیت خلیج فارس را مسؤولیت کشورهای همین منطقه خواند و نه نیروهای خارجی و بر مسؤولیت ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.

حسن روحانی و امیر قطر نیز دیروز عصر تلفنی ضمن تبریک عید قربان درباره مسائل منطقه به رایزنی پرداختند.رئیس جمهور کشورمان هدف اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا در منطقه خلیج فارس را القای ناامنی در منطقه به جهانیان خواند و تاکید کرد که این اقدامات، مشکلات منطقه را پیچیده تر و خطرناک تر می کند.

وزیر خارجه ایران در پایان این سفر در گزارشی توئیتری این سفر را پربار خواند و با بیان اینکه درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با امیر و وزیر خارجه قطر گفتگو کرده، تأکید کرد که فقط ملت های منطقه می توانند امنیت منطقه را تأمین کنند.