شفاف: پس از نشست نمایشی آیپک که هر دو طرف ژست تعاملی گرفته بودند، بنیامین نتانیاهو روز پنج شنبه در گفتگو با سه شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی در ادامه فرافکنی درباره برنامه هسته ای ایران ادعا کرد: احتمال حمله به ایران تا چند ماه آتی وجود دارد.

این در حالی است که اوباما نیز درست دو روز پس از نشست آیپک در اظهاراتی در تضاد با آنچه در نشست گفته بود، به راه حل دیپلماتیک برای حل مسئله هسته ای ایران اشاره کرد. وی همچنین تاکید کرد که دیگران متوجه نیستند که هزینه جنگ در این شرایط برای آمریکا واقعا میسر نیست.

نتانیاهو هم پس از آنکه اظهارات متناقض اوباما را دید و شنید، ادعا کرد: کورنومتر را در دست نداریم، این موضوع چند روز یا چند هفته یا چند سال نیست، باید تهدید سلاح های هسته ای ایران را از بین برد. وی در ادامه اظهارات متناقض خود گفت: امیدوارم که اصلا جنگی رخ ندهد و فشارها علیه ایران باعثتوقف برنامه هسته ای این کشور شود؛ این موضوع نه تنها مرا بلکه هر اسرائیلی را خوشحال تر می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: گرفتن تصمیم، مشکل ما نیست، بلکه اتخاذ تصمیمی درست مسئله مهم است. اگر شما تصمیمی بگیرد و موفق به توقف برنامه هسته ای ایران نشوید، این موضوع را به چه کسی توضیح می دهید؟ وی مدعی شد: به مورخین این مسئله را توضیح خواهید داد یا نسل های قبل از ما یا نسل هایی که پس از ما هرگز نخواهند آمد؟

اظهارات نتانیاهو در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتض خبری را با تیتر " اغلب اسرائیلی ها مخالف حمله به ایران هستند " منتشر کرده و نوشته است: اگر آمریکا قصدی برای حمله به ایران ندارد، تل آویو نیز نباید به تنهایی دست به این کار بزند. "

این به اصطلاح نگرانی های نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی با دارا بودن بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای هنوز معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نکرده و از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست.

در همین حال هفته نامه آلمانی اشپیگل در مقاله ای از وحشت اسرائیل درباره مواضع ایران در قبال رژیم صهیونیستی و تمرینات وسیع و گسترده این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته ای تهران خبر داد. این در حالی است که ایران نیز اعلام کرده است با تمام قوا در برابر حمله احتمالی رژیم صهیونیستی ایستادگی خواهد کرد.

اشپیگل در بخش دیگری از این مقاله دست کم گرفتن عزم و اراده جمهوری اسلامی توسط غرب را فاجعه بار خوانده و در این راستا به جنگ ایران و عراق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ که حدود هشت سال به طول انجامید اشاره کرده و نوشت: ایرانیها در آن زمان با تعصب و غیرت فراوان از مرزهای کشورشان در برابر حمله عراق دفاع کردند. اگر چه غربیها و از همه جلوتر آمریکا در این جنگ عراق را کاملا حمایت و مجهز به تسلیحات کرد اما این کشور نتوانست ایرانیها را مغلوب خود کند و بعد از هشت سال جنگ آتش بس اعلام شد.