نماینده مجلس: اقتدار نیروهای مسلح ایادی داخلی و خارجی را به عقب راند

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، درباره تاثیر افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فرایندهای داخلی اقتصادی و بهبود روند بازار گفت: هر جا استقامت داشته باشیم خداوند کمک کرده و ملائکه برای کمک می‌آید. 

اخبار سیاسی- وی افزود: ما باید مؤلفه‌های قدرت خودمان را بشناسیم و به آنها تکیه کنیم که در آن صورت قطعا دشمن مجبور به عقب نشینی خواهد شد.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: اگر دشمن عقب نشینی کند ایادی داخلی آنها امیدشان را از دست داده و دیگر نمی‌توانند برای نظام جمهوری اسلامی حواشی ایجاد کنند و پس از آن جامعه به سمت آرامش حرکت خواهد کرد که اگر در این مسیر گام برداریم، پیشرفت در بخش‌های مختلف محقق خواهد شد.

ابطحی با بیان اینکه همه تلاش دشمن برای سلب آرامش است گفت: نظام جمهوری اسلامی بنا دارد ناامیدی پمپاژ شده را که توسط ایادی داخلی آنها با فشار حداکثری و هیجاناتی نظیر گرانی، قحطی و بیماری کشور دامن زده را بکاهد. 

وی تصریح کرد:‌ مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را چند سال قبل مطرح کردند و در سال‌های گذشته هم نامگذاری سال‌ها هم بر همین اساس صورت گرفته است و ایشان به مردم این امید را دادند که باید در این مسیر گام بردارید. ضمن اینکه بحث مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هم درباره تکیه به ظرفیت‌های داخلی بوده است.

ابطحی افزود: در دفاع مقدس با 37 کشور دنیا جنگ کردیم؛ این در حالی است که وضعیت داخلی کشورمان در آن زمان، به سامان‌تر از زمانی بود که به مذاکرات هسته‌ای تن دادیم.

وی  گفت: دولتمردان علیرغم توصیه دلسوزان که در راس آنها مقام معظم رهبری است، برجام را نقد کردند. اما دولت به این توصیه‌ها توجه نکرده و از خطوط قرمز عبور کردند و شرایط مجلس و شرایط 9 گانه رهبر انقلاب و شورای عالی را نادیده گرفتند و آنچه دشمن خواست را با دیده باز و اعتماد حداکثری پذیرفتیم تا گشایشی ایجاد شود.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: زیاده خواهی دشمنان با عقب نشینی ما بیشتر شد و هیچ گونه گشایشی هم برای کشورمان حاصل نشد؛ وقتی آنها متوجه شدند که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان شده و نیازمندی‌های درونی جمهوری اسلامی و مایحتاج‌های خودمان از همین طریق برطرف خواهد شد به هم ریختند. 

ابطحی افزود: به کارگیری دانش بومی و ساخت سامانه‌های دفاعی متعدد در کشورمان توسط جوانان ایرانی که یکی از آنها سامانه سوم خرداد است و قابلیت رصد و انهدام پرنده‌های تا بیش از 90 هزار پایی را دارد یکی از جاهایی است که به جوانان ایرانی اعتماد شده است. این در حالی است که در شرایط فعلی هیچ هواپیمایی در دنیا قابلیت پرواز در این ارتفاع را ندارد که معنایش تدبیر نیروهای مسلح کشورمان بوده و در حقیقت بخشی از اقتدارمان است.

وی با اشاره به توقیف نفتکش قانون گریز انگلیسی توسط نیروهای مسلح کشورمان گفت: وقتی جوانان جمهوری اسلامی بر روی عرشه این نفتکش فرود آمدند عرصه داخلی متوجه اقتدار جمهوری اسلامی شده و نشان دادیم که لرزان نبوده و با قدرت پیش خواهیم رفت.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: مردم کشورمان نظام اسلامی را دوست داشته و آنچه موجب ناراحتی و گلایهآنها است مربوط به عدم توجه دولت به پتانسیل‌های داخلی است؛ و معتقدند چرا دولت در کاهش هزینه‌هایش کوتاهی کرده و همواره کاسه گدایی در دست‌شان دارند و به دنبال التماس به دشمنان هستند.

ابطحی افزود: باید با توجه به ظرفیت‌های داخلی و لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های مهمی برای افزایش اقتدارمان برداریم.

وی با اشاره به این اظهار نظر برژینسکی که بعد از دوران هخامنشیان، ایران برای نخستین بار به دریای مدیترانه رسیده، حرف مهمی است گفت: اینکه یمنی‌ها با موشک برکات 2 و 3 که شهر دمام عربستان را در فاصله 1600 کیلومتری مورد اصابت قرار داده، معنایش یعنی اقتدار در برابر استکبار و آمریکا و سعودی‌ها.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت:‌ کاملا مشخص است که مسلمانان در برابر آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات قابلیت دفاع از خود را داشته و اقدامات منفی آنها هیچ تاثیری ندارد.

ابطحی افزود: وقتی دشمن می‌بیند که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، مقتدر است، عقب نشینی کرده و برخی از همراهان کوچک آنها به سمت ما گرایش پیدا می‌کنند که بر همین اساس پیام‌های عربستان و امارات به ایران قابل تحلیل است؛ البته این اقدامات سیگنال‌های مثبتی در اقتصاد کشورمان گذاشته و موجب پیشرفت در امور خواهد شد. ضمن اینکه دیپلماسی‌مان هم در عرصه بین‌الملل با اقتدار ورود کرده و تصمیم‌گیر نهایی در بسیاری امور است.

وی  اظهار داشت: روسیه و کشورهای همسایه و شرق آسیا به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم منطقه و جهان هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت. 

نماینده خمینی‌شهر در مجلس  گفت: وعده خداوند استقامت در برابر دشمنان و اجرای احکام پروردگار است که قطعا منجر به کمک ایزد منان خواهد بود.

ابطحی با اشاره به قطعی بودن حرام در مسائل بانکی گفت: وقتی ما این حکم الهی را قاطعانه اجرا کنیم حتما برکات خداوند هم در زندگی و کشور اجرایی خواهد شد ضمن اینکه ورشکستگی فعلی تعداد زیادی از بانک‌ها به دلیل عدم اجرای این حکم الهی است. چرا که بانکداری ما ربا محور است.

وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری افرادی هستند که با این ایده و عقیده که باید اجرای احکام الهی را در سرلوحه کارها قرار داد و کاری به نتایج نداشت عمل کردند و معتقدند خداوند به آن اقدام برکات مختلفی نثار خواهد کرد و بر همین اساس هم انقلاب و موضوعات مختلف نظیر 8 سال دفاع مقدس را پیش بردند ضمن اینکه تعداد زیادی از جوانان حزب‌اللهی هم این ایده را اجرایی کرده و به آن باور دارند اما ما سبک زندگی‌مان را عوض کرده و به سمت انفعال و وادادگی رفته‌ایم که نتیجه این موضوع است.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت‌:‌ امیدوارم که از تجارب گذشته درس عبرت بگیریم و از فرصت فعلی و به رخ کشیدن اقتدار کشورمان به صورت جهانیان استفاده کرده و در این مسیر گام برداریم تا مشکلات هم با برکات خداوند رفع شود.