هدف از راه اندازی جشنواره «کوکباز» ارائه خدمت ارزان به خانواده نیرو‌های مسلح

آیین اختتامیه نخستین جشنواره کسب و کار‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آنان عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

اخبار سیاسی_ در این مراسم امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح و ابراهیم محمودزاده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح حضور داشتند.

محمودزاده در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه ۲ هزار نفر کاندید شدند در این نمایشگاه آثار خود را ارائه دادند، اظهار کرد: از میان ۲ هزار اثر بررسی شده ارسالی به دبیرخانه جشنواره کسب‌وکار‌های بازنشستگان، در نهایت ۲۰۰ اثر به جشنواره راه یافتند.

او افزود: همه این ۲۰۰ غرفه در حد ایده‌آل بیان‌گر توانایی‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آنان بود و خوشحالیم که بازنشستگان دور هم جمع شدند تا تحولی بزرگ را ایجاد کنند.

محمودزاده با بیان این که در مجموعه سازمان‌های نیرو‌های مسلح حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان پول در حوزه‌های درمان و حقوق توزیع می‌شود، تصریح کرد: در نیرو‌های مسلح ۳۳ هزار نفر در بخش اقتصادی کار می‌کنند که ۵ میلیارد دلار محصول تولید می‌کنند و ۳ میلیارد دلار محصول صادر می‌کنند و در سامانه نیما برای ارائه ارز خود صف کشیده اند.

او ادامه داد: در مدت ۲ روز جشنواره کسب و کار‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آنان، کسب و کار‌های کوچکی که با ظرفیت و فرصت اندک ایجاد شده بودند و صرفه اقتصادی داشتند را مشاهده کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح گفت: ما سعی کردیم برای شرکت‌کنندگان در جشنواره کوکباز، واژه بازایستاده را به جای بازنشسته به کار ببریم تا از این طریق به بازنشستگان برای تحرک مجدد انگیزه دهیم.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه تسریع در ارائه خدمت و ارزان تمام کردن خدمت، دو هدفی مد نظر ما برای جشنواره کسب و کار‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آنان (کوکباز) بودند، گفت: جشنواره سال بعد کوکباز یقینا پُربار‌تر از جشنواره امسال برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما در کوکباز دیدم که خروجی در چرخه اقتصادی فقط فیزیکی نیست بلکه سلولولی است که می‌تواند در این چرخه وارد شده است.