بعضی به امید روی کار آمدن دموکرات‌های آمریکا وعده‌های پی در پی می‌دهند

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشتمین یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و مدافعان وطن اظهار داشت:

اخبار سیاسی- اقدام و پروژه بزرگ شیطان بزرگ آمریکا که در ماه ها و سال های اخیر آن را آغاز کرد، الحمدالله به لطف الهی در طی ماه های اخیر با شکست مواجه شد و نه تنها به اهدافی که دنبال می کردند نرسیدند بلکه عقب رانده شدند و ما موفقیت های جدیدی بدست آوردیم.

وی افزود: قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ اعلام کرده بود که از برجام قرار است خارج شود و در شهریور سال ۹۶ با یک مقدمه چینی با یک اقدام عملیات رسانه ای و روانی گسترده آن را کلید زد و شاید می خواست نتیجه این اقدام گسترده آثاری بیش از آن مقداری که در صحنه واقعی انتظار داشتند حاصل شود.

سردار حاجی زاده اضافه کرد: بنابر این قبل از اینکه آثار فیزیکی خروج از برجام اتفاق بیفتد عملیات روانی صورت دادند که حاصل آن فتنه دی ماه ۹۶ را به وجود آوردند که مردم ما زود متوجه شدند و توطئه دشمن رو شد.

وی تصریح کرد: اما از اردیبهشت سال ۹۷ خروج از برجام رسما کلید خورد و آن ها فشارهای خود را زیاد کردند و آن ها به دنبال تنبیه ملت ایران و براندازی جمهوری اسلامی ایران بودند و به کمتر از آن هم راضی نبودند و مجموعه اقداماتی را انها طی یک پروژه صورت دادند که بین اجزای مختلف تقسیم شده بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد؛ آمریکا در فواصل کوتاه با ضربات سنگین اقتصادی توام با عملیات روانی شروع به ضربه زدن به نظام و ملت ما کرد که از تحریم های مالی، نفتی،‌ خودرو و هواپیما شروع شد که این اواخر بعد از سرنگونی این هواپیما دیگر هیچ چیز نداشتند. چند نفر را هم تحریم کردند که از قبل هم تحریم بودند.

وی تصریح کرد: ضلع دوم اقدامات دشمن به اروپایی ها سپرده شد؛ اروپایی ها وظیفه حفظ ایران در برجام را عهده دار شدند یعنی ضلع دوم‌ دشمنی برعهده اروپایی‌ها بود و با ترفندهای مختلفی نیز آن را دنبال کردند و اکنون ۱۵ ماه است که وعده می دهند.

سردار حاجی زاده گفت: آمریکایی ها برای به نتیجه رساندن ضربات اقتصادی نیاز به زمان داشتند بنابراین قرار بود این خریدن زمان بر عهده اروپا باشد و وعده بدهند و ما را در برجام حفظ کنند. برخی ها دشمنی امریکای جهانخوار را کوچک کردند که این دشمنی ترامپ است و می‌گفتند انتخابات نزدیک است دموکرات ها روی کار می آیند و وعده های پی در پی که همه ما این روزها می شنویم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: آنچه که آنها اطمینان داشتند این بود که ما اقدام عملی علیه آنها نخواهیم داشت و پروژه آنها صبر راهبردی بود و این صبر ادامه پیدا می کند و آنها برای این کار آنگونه که طراحی کرده بودند این بود که وضعیت یا همانگونه ادامه پیدا می‌کند و ضربات پی در پی به ایران وارد و اغتشاش خیابانی انجام و فروپاشی می شود.

وی ادامه داد: آنها یک راه فرار به نام مسیر مذاکره گذاشته بودند که در واقع تسلیمی با اسم رمز مذاکره بود؛ آنها می گفتند ایران به احتمال زیاد زیر بار مذاکره بروند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه آنها تصور نمی کردند که اغتشاشات مردم ادامه پیدا نکند گفت: انها دیدند نقشه ها آنگونه که می خواهند پیش نمی رود و از اردیبهشت سال ۹۸ موضوع دیگری همچون وقوع جنگ را هم اضافه و برای این قضیه هم خوب طراحی کرده بودند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد: جان بولتون گفته بود که ما هواپیماهای ب ۵۷ و ناوهواپیما بر به خلیج فارس می فرستیم و از طرفی از طریق سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دوست پیغام می فرستادند که آمریکا قرار است به ایران حمله کند یک شب یکی از مسئولان با من تماس گرفت و گفت که پیغامی از طرف کشورهای دوست فرستادند که قرار است امشب امریکا به ما حمله کند و من به آنها گفتم این عملیلت روانی است.

وی ادامه داد: دیپلمات های رسمی پیغام می دادند که قرار است آمریکا حمله کند و ماها که در نیروهای مسلح بودیم می دانستیم این عملیات روانی است اما مسئولان سیاسی نگران شده بودند اما دشمن به دنبال برقراری ضلع چهارم بودند که عده ای می گفتند ما سریع برویم یعنی بگیرند وضع اقتصادی اینگونه است و قرار است جنگ هم شود و فرصتی هم نیست و باید برویم مذاکره کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ما امروز نمی دانیم که آنها دیگر قرار است چرا تحریم کنند؟ با گذشت زمان بالاخره مسیر جدیدی را با تدبیر مقام معظم رهبری باز شد و آن مقاومت فعال بود و دو راهی که آنها پیش بینی می کردند با راه سوم مواجه شدند آنها می خواستند ما را از جنگ بترسانند و اقتصاد ما را فلج کنند.

حاجی‌زاده گفت: آنها دیدند ایران، ایران قدیم نیست و نقطه اوج این حرکت در زدن هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس بود. آمریکایی ها به منطقه آمدند و حضور هواپیمایی های آمریکا در منطقه زیاد شد ملاحظه هیچ چیز را نکرده و به هشدارها توجه نمی کردند. بنابراین تصمیم گرفتیم دانه درشت را انتخاب کنیم. ۴ بار به آنها هشدار دادیم و اول دوستان ما دنبال زدن هواپیمای با سرنشین آنها بودند اما ما گفتیم الان وقتش نیست و ما نامرد نیستیم.

وی تاکید کرد: پهپاد جاسوسی آمریکایی را در فاصله ۹۰ کیلومتری از خود با سامانه تمام ایرانی سوم خرداد که ساخت هوافضای سپاه بود با اولین تیر سرنگون کردیم.

سردار حاجی زاده گفت: با زدن این هواپیما مسائل زیادی رو شد و در آینده مسائل بیشتری رو می شود و مسائل به اینجا ختم نمی شود. این اقدام سایه جنگ و مسائل مربوط به وقوع جنگ را برای همیشه تاریخ به زباله دان برد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ما همیشه می‌گفتیم از این ها نترسید چون ما باطن آنها را می دیدیم و مردم ایران نیز امروز به این حقیقت پی بردند.

وی تاکید کرد: برخی از کشورهای عربی وابسته به آمریکا اینهمه هزینه و پول خرج کردند اما آمریکا چه حمایتی از آنها کرد مگر ترامپ در تحقیر سعودی ها نمی گفت که اگر حمایت خود را برداریم ایران ظرف ۲ هفته شما را نابود می کند که من فکر می کنم اشتباه گفتند چون ظرف ۷۲ ساعت است. اما چرا آمریکا کاری نکرد؟

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: ما احتمال کمی می‌دادیم که امریکایی‌ها به این اقدام ما در زدن پهپاد آنها پاسخ دهند اما کار ما قانونی بود و کشورها از ما حمایت کردند چون آنها به حریم ما تجاوز کرده بودند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران اظهار داشت: در صورت هرگونه حمله‌ای همه سیستم های افندی و موشکی ما آماده بود در لحظه ای که بمب آنها برخورد می کرد در همان لحظه جواب می دادیم و اگر درگیری صورت می گرفت تحمیل هزینه زیادی به آنها وارد می شد.

وی ادامه داد: برخی کشورهای عربی منطقه متوجه شدند که این همه سال کلاه گشادی سرشان رفته و بی خودی این همه پول خرج کردند. مسئولان به عدم وقوع جنگ یقین یافتند و این سایه جنگ که سال ها توسط عده ای در کشور مطرح می شد یک دروغ بزرگ است

سردار حاجی زاده گفت: ما در نیروهای مسلح توسعه توان خود را هیچ گاه متوقف نکردیم و نخواهیم کرد؛ تولیدات موشک و تجهیزات نظامی ما نسبت به سنوات گذشته چندین برابر شده است چرا که دشمن را جدی گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: موقعی که هواپیمای ایرباس ما را با ۲۹۰ نفر سرنگون کردند رییس جمهور آمریکا حاضر نشد از ما عذرخواهی کند امروز بابت اینکه هواپیمای با سرنشین آنها را نزدیم از ما تشکر و قدردانی می کنند پس بدانید در نیروهای مسلح خیلی کار شده است.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: جان بولتون گفته بود که ما ناو هواپیمابر به منطقه خلیج فارس اعزام نی‌کنیم اما من به شما می‌گویم که آن ناو هواپیمابر هنوز بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ کیلومتری سواحل مکران قرار دارد و اصلا نتوانسته وارد تنگه هرمز شود و انها در منطقه بی آب و علف عمان پیاده می‌شوند و قدم می‌زنند و به مسئولان خود فحش بدهند. ما از داخل ناوهای آنها بی خبر نیستیم. آن ها می خواستند قشون کشی کنند پس چه شد؟

وی با بیان اینکه سعودی ها در همپیمانی با امریکا علیه ملت ایران اقداماتی را صورت می دهند، گفت: به عنوان مثال سعودی ها در جبهه اقتصادی سهم ما را می فروشند و با ما می جنگیدند و در جبهه نظامی مردم یمن را می کشند ادامه این روند به نابودی رژیم آل سعود منتهی خواهد شد. ما در کنار ملت مردم مظلوم یمن تمام قد ایستادیم.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: امروز قدرت نظامی آمریکا به آنها کمکی نمی کند و اسلحه تحریم آمریکا خالی از فشنگ است و امیدواریم سران ماجراجو منطقه متوجه شوند و تا دیر نشده خطاهای خود را جبران کنند.