آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک‌معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد درآمد ابلاغ شد

 آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در خصوص پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد که در جلسه ۶ شهریور ۱۳۹۸ هیئت وزیران به تصویب رسید، ابلاغ شد.

اخبار سیاسی- هیئت وزیران بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد، به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی ‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

براساس این تصمیم، بنیاد می‌بایست، نسبت به اتخاذ تصمیم درباره کمک معیشت مشمولین این آیین نامه بر اساس اولویت درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب العلاج و معلولین دارای محدودیت های جسمی حرکتی و ضایعات غیر جانبازی که با تایید کمیسیون پزشکی قادر به کار نمی باشند ، ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این آیین نامه اقدام نماید.

لازم به ذکر است، جانبازان و آزادگانی که دارای اموال قابل بهره برداری برای اشتغال و یا کسب درآمد باشند یا از صندوقهای بیمه و بازنشستگی یا مستمری استفاده می‌کنند و یا بانوان جانباز و آزاده ای که از همسر خود نفقه دریافت می‌کنند مشمول این آیین نامه نخواهند شد.